Vilka underbara dagar!

Nu är det verkligen vår/försommar på allvar. Helt underbart! Trots att jag jobbade 7-14 idag så har jag kunnat njuta av vädret. Det är ju fördelen med sommar, att det är ljust och varmt länge på kvällen.
Idag har Ronja varit hemma med mormor och morfar medan Freja har varit på dagis. Ronja kom sent i säng igår kväll och hon hade aldrig orkat, så vi bestämde så. Freja kom i säng vid 19, så hon fick gå på dagis. Imorgon ska Ronja vara hemma med mormor och morfar igen och Freja får gå på dagis igen, men dom hämtar henne efter lunch. Kanske låter elakt att hon får gå på dagis, men hon är så mycket mer krävande att ha hemma och idag har dom dessutom haft syrrans hundar. Imorgon ska dom åka på Returpunkten på fm och slänga skräp, och det blir bara besvärligt om Freja är hemma. Hon är ju så liten också, så hon fattar inte riktigt.
Jag hämtade hem henne när jag slutade vid 14, och när vi kom hem var mormor, morfar och Ronja (och vovvarna så klart) ute på tomten och myste. Tjejerna lekte i sandlådan och vi njöt av vädret. Efter sen lunch/tidig middag åkte jag, barnen, mamma, Ellis och Manda bort till deras lägenhet. Dom plockade/fixade och hängde gardiner medans jag och barnen var ute. Ronja och Freja lekte jättebra och jag satt och tog det lugnt. Ibland är livet bra härligt <3
Imorgon var det egentligen meningen att mamma och pappa skulle åka hem, men dom stannar en extra dag och hjälper mig och Mats då det har kört ihop sig med jobb/barnvakt/viktiga möten. Guld värt! Mina fina föräldrar :-*
Idag har Ellis och Manda jobbat första dagen i affären och det gick bra. Jag satt i kassan med dem två sista timmarna och dom skötte sig finfint! Lillkussen och lilla lillasyster ;-)

Jag älskar min familj <3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback