Klagomål!

Usch vad jag känner mig bitter nu! Nu ska jag beklaga mig!

Helgen började ju med att jag låg hela lördagen med muskelvärk, feber, ond hals och allmänt dålig. Mats jobbade hela dagen och barnen var hos farmor och farfar. Dom kom hem vid 18.30 och jag satte dem framför en film. Dröjde kanske 10 min, sen blev Freja ledsen och jag lyfte upp henne till mig i soffan varpå hon kräks ner sig själv och soffan. Stackars liten! Hon kräktes 5 ggr totalt tror jag, men på slutet fanns inte mkt kvar att få upp. Vid 21 la vi henne och hon sov hela natten och vaknade inte förens 10.45 dagen därpå. Inget mer kräks, skönt! Men jag var fortsatt inte pigg och Mats skulle jobba 14-21. Tog mig igenom dagen. Bestämde ganska snabbt att jag skulle vara hemma med tjejerna måndag och tisdag, sen är vi ju ledig på onsdagar. Gårdagen flöt på och jag har känt mig bättre i kroppen men halsen gör jätteont. Fattar inget! Hostan är jobbig med cocilana är min räddare i nöden. Imorse väckte jag Ronja vid strax efter 8 för att hon skulle vända tillbaka dygnet. Hon började genast klaga på illamående men jag tog inte så allvarligt på det eftersom hon gör så ibland. Satte henne i soffan framför Disney Channel. Vid 9.30 vaknade Freja och då fick vi ner och pratade med Ronja som fortfarande sa att hon mådde illa. Jag tog med henne upp och sa att hon fick ligga i sängen. Tog inte många sekunder så hade hon kräkts i sängen, så klart! Dock har det inte kommit mer sen dess och nu har hon sovit som en stock i två timmar. Jag vill inte väcka henne utan tänker att det är bra om hon sover bort eländet. Återstår dock att se om hon somnar ikväll... Jaja, så länge hon slipper kräkas så är jag nöjd!
Och på allt detta så är min hals jätteöm och orken inte alls på topp. Nu går jag bara och väntar på att näste man ska falla. Blir det jag eller Mats? Ser inte fram emot va som komma skall när min hals gör så hör ont :-|

Familjen Axelsson - Magsjukan 0-3

FYYYY!

En rolig sak kom med posten idag i alla fall! En bröllopsinbjudan! Åh, vad roligt! Jag hade ingen aning så det kom verkligen som en överraskning. Älskar att gå på bröllop. 27 juli är det dags för min kusin att få sin Einar :-) GRATTIS!


Kommentarer
Sara - Mamma till Max o nyfödda Ebba

Du har all rätt att klaga för usch och fy vilken otur ni har!! Hoppas verkligen det vänder nu och att ni får vara friska!

2013-01-23 @ 12:04:36 | http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback