Helg, älskade helg!

Den kom, och den var efterlängtad!

Imorgon förmiddag bär det av mot den kungliga huvudstaden för mig och Mats. En natt på hotell och Svansjön på Dansens Hus väntar. Tjejerna ska sova hos farmor och farfar. Liten tur på stan blir det också, och naturligtvis Odd Mollys conceptstore ;-) Kanske någon trevlig rea på gång!

Idag efter jobbet åkte jag in till stan och beställde mina nya glasögon.

Det blev....*trumvirvel*... NUMMER FYRA, Boss Orange-bågarna. Efter MYCKET velande ska ni veta! Jag hade sedan länge i princip bestämt mig för nr 2, Converse-bågarna, men 4an fanns också med i bilden. Precis innan jag åkte testade jag och Mats ändrade sig och sa Boss-bågarna. Väl inne hos optikern så rådfrågade jag henne, och hon frågade mig vilka som satt skönast. Och det var ju då 4an, så då fick det bli dom. Hon sa att det syntes väl att dom satt bäst på näsan, och sånt är ju viktigt. Det var det som hade talat emot Converse-bågen hela tiden, att dom kändes "vobbliga" och inte satt så tajt dom man vill. Optikern sa att jag har tre månader på mig att ångra mig. Kanske tur det, haha! Nädå, jag tror att jag har bestämt mig. Känns himla skönt att jag ÄNTLIGEN ska få ett par glasögon som jag kan se med. Kunna köra bil och ha på jobbet om jag vill. Inte en dag för tidigt! Har ju genomgått två graviditeter sen jag skaffade dom gamla, så en hel del har hänt med synen. Linserna har jag uppdaterat i styrka, men inte glasögonen. Dessutom är dom ju limmade två gånger :-D

Bäst att sova om man ska orka med morgondagen.

Godnatt vänner!


Kommentarer
Linda

Bra val! De var både snygga & coola på dig!
Ha det så mysigt nu!

2013-01-05 @ 19:35:53 | http://familyspace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback