Mycket kan hända på ett dygn...

Jag skrev igår förmiddag på Facebook att alla i familjen var friska... Dumt av mig!!! Bara någon timme senare kände sig Mats risig och gick hem och la sig. Under natten fick Freja krupphosta och feber och idag på eftermiddagen låg Ronja i sängen med hinken bredvid sig. Hmm, man ska inte säga för mycket alltså! Ronja var det ingen större fara med, inget kräks kom och efter en stund hade det mirakulöst försvunnit. Misstänker att det är lite hitte på... Hon plockar upp mycket av det hon hör och hon hade även ont i halsen. Men sen började hon klaga igen på kvällen och sa att hon var trött, så 18.30 låg hon i sängen och 19.15 sov hon. Undra när hon kommer vakna imorgon?! Jag var in och kände på henne för en stund sen och kanske hon känns varm. Svårt att veta! Vi får se imorgon. Freja stackars kräket däremot... Hon hade 39,4 i temp på em/kvällen och snoret rinner. Skällhosta och svårt att andas. Vi gav henne Mollipect innan sänggående eftersom det är luftrörsvidgande, men det låter fortfarande hemskt. Hon vaknade vid 22 och var förtvivlat ledsen och såg inte alls pigg ut. Men efter lite alvedon, vatten och mys i mammas famn la hon sig villigt i sängen igen och somnade om. Hoppas hoppas hoppas både hon och jag får sova inatt! Hon vaknade första svängen vid 5 imorse så vi är trötta! Vi är inte vana att våra barn vaknar innan 8.30, så det känns konstigt. Mats mår hyfsat nu i alla fall och hoppas det är på väg åt rött håll. Han äter Esberitox och hoppas att det ska hjälpa. Jag vill så himla gärna komma iväg på måndag! Men om tjejerna inte är pigga så kan vi skjuta på det till tisdag. Den som lever får se!

Blev tyvärr inget besök för Mats på sjukhuset hos Daniel idag av förklarliga skäl. Hoppas vi får träffa honom snart!

Jag var i alla fall in till stan på fm och uträttade mina ärenden, så nåt vettigt har jag fått gjort idag. Jag har faktiskt städat toaletterna idag också, men det är en del kvar att fixa imorgon.

Bäst att sova nu så man orkar med natten (räknar med en del uppvaknanden från Freja) och morgondagen med all städning och packning och allt vad det innebär.

God natt!


Kommentarer
Linda

Usch stackare!
Krya på er & tack för dina söta kommentarer hos mig!
Kraam

2013-02-03 @ 21:18:54 | http://familyspace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback