Usch och fy för magsjuka!

Ja, nu är det så klart min tur att falla offer för denna äckliga sjukdom!
Naivt av mig att tro att jag skulle klara mig när alla andra i denna familj har haft påhälsning av kräkmonstret (Mats i söndags) men det var ju himla oturligt att det skulle inträffa just när Mats är på två dagars kurs i Stockholm och jag är ensam hemma med barnen.
Men som tur är så har jag världens bästa svärföräldrar som rycker in och hjälper till, och för detta är jag oerhört tacksam!

Så tjejerna ska sova där uppe i natt och jag sover ensam här hemma. Imorgon vad lunch kommer Mats hem igen och kan hjälpa till. Skönt! Jag saknar både honom och tjejerna och det är så tyst i huset. Annars gillar jag att höra dem stöka på när jag är sjuk. Det känns så tryggt på nåt vis! Och så kommer Ronja in med jämna mellanrum och fråga hur man mår <3 Samtidigt är det skönt att vara själv, man behöver inte ta hänsyn till någon.

Jaja, imorgon kommer dom i alla fall hem!

Jag känner mig piggare nu efter en hel eftermiddag som totalt däckad med MÅNGA toalettbesök.
Jag vaknade för en timme sen efter ca 45 min sömn och kände mig fruktansvärt törstig! Så nu dricker jag cola och vatten i små små klunkar och än så länge känns det bra. Men det är svårt att behärska sig när man är så himla törstig att man egentligen bara skulle vilja bälja i sig hela glaset.

Nu ska jag nog slå på en film och somna till.
Det blir första gången jag sover helt själv här i huset sen vi fyttade hit för mer än tre år sen.
Känns lite konstigt, och tyst som sagt :-)

God natt vänner, och hoppas ni mår bra!

Kommentarer
Åsa

Usch, låter som att det är mycket elände på en gång nu! Ta hand om er! Många kramar!

2012-03-07 @ 10:20:37 | http://ebonite.se/esa
Emma - mamma till Meja och Alvin

Krya på dej!!

2012-03-07 @ 15:52:17 | http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback