Spontan landet-tripp!

Idag på förmiddagen fick jag ett infall och ringde och hörde med barnens farmor & farfar vad dom hade för sig ute i stugan. Dom gjorde inget speciellt och vi bestämde oss för att åka ut (det tar 45 min ca) över dagen.
Men under dagen här så har det funderats lite hit och dit, och för en stund sen bestämdes det att vi ska sova kvar och åka hem imorgon förmiddag istället. Vi har inte med oss några tandborstar eller någon välling, men det löser vi ändå. Superhärligt!
Vi har haft en jätteskön dag här ute. Vi har varit ute i trädgården och Ronja har hjälpt farfar att räfsa löv. Jag och Freja tog en promenad förut för att hon skulle få sova i vagnen. Vi gick ner mot campingen och stranden när det plötsligt rusar ut en stor älg ett tiotal meter framför oss. Den springer över vägen och in bland träden på andra sidan. Där står den och blänger på mig utan röra sig. Gissa om jag blev rädd?!?! Fy vad läskigt det var! Han (eller hon) stod där och följde mig noga med blicken tills jag hade gått förbi en bra bit, då försvann hon/han in i skogen. Det var lite obehagligt eftersom jag var helt ensam och den var så nära. Man vet ju aldrig om den går till attack! Nä, det där vill jag helst glömma. Resten av promenaden vad härlig! Jag älskar verkligen lugnet här ute och känslan. Vilken härlig start på helgen!
Imorgon när vi har kommit hem så fortsätter härligheterna då vi ska vara med Lisa och Ida hela dagen och kvällen. Mats ska ut med grabbarna hela dagen och käka middag sen, så jag och tjejerna är solokvist.
Ikväll ska vi gå över till Ola och Gunnel. Det ska bli mysigt :-)

Lite bilder från dagen...

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-2/261017/images/2012/pic_194166601.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-2/261017/images/2012/pic_194166601.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-2/261017/images/2012/pic_194166734.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-2/261017/images/2012/pic_194166794.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback