Freja & Puffen, februari 2012.

Här kommer en film med Freja och Alfred alias Puffen. Mats filmade denna snutt när vi var hemma hos mamma i februari. Nu är tyvärr Puffen borta :'-( I tisdags (dagen innan vi åkte hem till södra Sverige igen) åkte vi till vetrinären med honom för han hade varit hängig och vi tyckte att han andades konstigt. Dom tog en röntgenbild och det visade sig att han hade en stor tumör som tryckte på lungorna, samt vätska i buk och lungor. Så det var bara att få låta honom somna in. Vi fick vara med allihopa och det var så fint och ledsamt. Alfred var ju egentligen "min" katt som sen blev kvar hos mamma när jag flyttade. 11 år blev han, lilla (nja, inte så liten kanske :-D) gosiga Puffe Uffe.
Vi tog med honom och åkte upp till min mormor och morfar och hade begravning på en gång. Ronja förstod inte riktigt vad som hände, och när vi åkte därifrån sa hon: "men mormor, nu glömde vi ju den vita katten". Vi har pratat om det massor och hon säger nu att "den vita katten blev sjuk och nu ligger den och sover i jorden". Söta unge!
Så vi fick en litet tråkigt avslut på vår Norrlandsvistelse denna gång, men jag är oerhört tacksam att jag fick vara med när Puffen somnade in. Tänk ändå, så ofta är jag inte hemma! Detta kanske låter fånigt för en del, men han var innekatt vilket betyder att man får en helt annan kontakt. Nu är det bara syrrans katt Birk kvar. Han verkar vara pigg som en mört än så länge, men lite uttråkad är han nu sen han blev ensam...
Sov så gott älskade Puffen! <3
S*Skvaderkattens Alfred
010203-120529

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback