Besök i Timrå, maj 2012.

Nu när jag ändå har uppdaterat med två inlägg, så måste jag ju slänga in lite bilder från vår vecka uppe i norr. Den fick som sagt en lite tråkigt avslut, men innan dess hade vi mycket trevligt :-)
Vi kom upp tisdagen den 22 och åkte hem onsdagen den 30, maj alltså :-)

På onsdagen jobbade mamma och jag, syrran och barnen var solo. Vi tog hundar och barn ut på en promenad. Det blåste lite kallt, men det var himla skönt!


På torsdagen blev det varmare, och dagen spenderades med farbror Linda. Efter middagen satte vi oss ute och fikade och hade det skönt. Freja njöt av att få krypa på gräset! Detta var också dagen då hon lärde sig att ställa sig upp utan stöd!


Härliga majkväll!



På fredagen var mamma ledig pch alla djur skulle till vetrinären för allmän genomgång, under tiden var jag och flickorna i lekparken, Ronja lekte och Freja sov i vagnen. Denna dag var det svinvarmt och åsktungt! Och åskan kom också, bara en liten stund efter att denna bild är tagen.


På lördagen var det KALASDAG! Freja skulle firas och hennes gudmor Terre var där! Vilken lycka :-) Hon hade med sig sin fina dotter Nova också. Erika och hennes dotter Agnes kom också, kul att få träffa henne äntligen. Massor av fina presenter och juklappar (!) fick tjejerna.


På kvällen kom farbror Linda och firade. Det blev tacos och rosé! Liten miss med presenterna (fel storlek) till Freja resulterade i en lycklig Ronja eftersom det var hon som fick dem :-D



På söndagen åkte jag, pappa/morfar oh Freja på en shoppingtur medans mamma/mormor, Ronja, Mozza/syster och hundarna va nere på stranden och njöt fint väder. Dessa bilder är alltså tagen av min syster :-)

Jussi & Ronja


Strandhäng

Pigge


Efter avslutad shoppingruda och strandhäng packade vi in hundar och ungar i bilarna och åkte upp till mormor och morfar för att fira Mors dag. Fika ute på altanen i det härliga vädret och en lite promenad/walk down memorylane på barndomens vägar för min del tillsammans med syrran & hundarna.


Jussi


Oldemor (min mormor) & Freja


Måndagen var SVINIGT KALL! Vi var och gungade, och mössa och vantar var ett MÅSTE! Brrr....


Och Ronja blödde näsblod :-/


Sista kvällen innan jag skulle åka. Dagen med all gråt pch tunga känslor hade liksom tagit musten ur oss, och det blev en lugn hemmakväll med film och godis.
Här "vilar pappa ögonen lite"... :-D


På väg hem! Freja sov i min famn på tåget, helt färdig av att ha varit borta i 8 dagar och att resa och flänga runt.


Vi hade en härlig vecka hos mormor, morfar och mozza på Böleängen!
Snart kommer dom ner och det ska bli skoj det med.

Nu ska jag sticka till jobbet en sväng :-)
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback