Ronja är sin mors dotter!

Igår fick jag några bilder av Ronja när hon satt i sitt rum och "sminkade sig" som hon säger.



Hon påminner så mycket om mig själv när jag var i den åldern, och det finns bilder när jag ser ungefär likadan ut. Faktum är att vissa av smyckena som hon har på sig, hade jag när jag var liten. Jag måste försöka hitta bilderna i fotoalbumena hos pappa nu när vi är på besök i februari.



Tog en bild på Ronja förut idag när vi var på väg ner till affären för att handla lite. Hon hade på sig sin gröna Didrikson-overall, som hon fick redan ifjol, men då var den alldeles för stor. Vi fick sy upp benen för den var alldeles för lång och otymplig. Men i år är den alltså alldeles perfekt på alla sätt och vis. Vi har ju naturligtvis sprättat upp den som vi sydde upp. Den känns väldigt smidig och hon kan röra sig bra i den. Fördelen med denna jämfört med hennes andra overall som är från Polarn o Pyret är att man kan dra åt denna i midjan, vilket gör den lite smidigare. Men denna är i storlek 80, så dom är STORA på storlekarna. Freja har också en Didriksson och hon har i storlek 60, men hon hade lugnt kunnat ha storlek 50, men det kändes dumt att köpa en sån liten. Denna i 60 kan hon ju ha länge nu och den är inte så tjock utan väldigt smidig och bra. Visst, Didrikson kostar lite men dom är kanonbra. Jag har bestämt mig för att fortsätta köpa Didrikson-kläder till barnen. Skulle inte tacka nej själv heller till en jacka eller ett regnställ ;-)

Idag på eftermiddagen hade vi lite mellis- och lekbesök av Maria och Agnes. Trevligt som vanligt, även om tjejerna hade vissa meningsskiljaktigheter och vi mammor fick gå emellan.
Imorgon ska hela familjen ha en heldag inne i stan tillsammans med familjen Österlund. Ronja och Ida ska gå på bio och se Nalle Puh - Nya äventyr i sjumilaskogen tillsammans med sina pappor, och under tiden ska jag, Lisa och Freja gå på stan och förlusta oss. Dock har jag inget att förlusta mig för, men att titta kostar inget :-D
Det ska i alla fall bli väldigt trevligt! :-)

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Underbar färg :) Meja har också en Didriksonoverall och här kommer det också bli såna i fortsättningen. Älskar den. Håller för övrig med om att jag gärna hade haft en Didriksonjacka själv :)



Kram

2012-01-14 @ 13:02:32 | http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback