120116 - bibblanbesök och tråkväder

Jag hade lovat Ronja att bara hon och jag skulle gå bort på bibblan, så idag fick Freja vara hos farmor en stund på eftermiddagen medans jag och Ronja gick dit och förlustade oss lite bland alla böcker. Ronja lånade några Prinsess-böcker av Per Gustafsson (hon har två stycken i serien), Aja Baja Alfons Åberg (roligt Sara att du också hade läst den för Max ikväll :-D) och Sagan om det röda äpplet, som jag också läste när jag var liten. Jag lånade också tre böcker som jag ska botanisera i när jag får tid.

Ronja tyckte att det var roligt att det var bara hon och jag en stund, och sånt måste vi göra oftare. Det var så mysigt och härligt att se glädjen hos henne.

Sen åkte vi upp och hämtade Freja igen hemma hos farmor och farfar, och Ronja ville stanna kvar och rita/måla lite. Vi hann inte stanna så lång stund för jag skulle hem och fixa maten innan jag skulle iväg på aerobics. Hon blev superledsen och ville vara kvar, men vi bestämde att vi ska åka upp imorgon eftermiddag och vara ett par timmar. Ronja kommer inte att gå på förskolan den här veckan, pga av ett stort magsjukeutbrott, så vi måste hitta lite andra saker att underhålla oss med. Imorgon förmiddag ska vi träffa Fia, Emma och Elvira och Anna och Elliot. Beroende på vädret blir det antingen lekparken eller fika hemma hos Fia. Idag har det ju varit riktigt skitväder med regn och rusk. Vi hoppas på bättre väder imorgon, annars blir man ju deppad :-(

I vart fall så blir som sagt Ronja hemma denna vecka, så får vi se sen. Det är ju bra när man är föräldraledig och kan ha dom större barnen hemma om det blir magsjuka. Man vill ju helst slippa det!
Toppenbra också att Fia och dom bor ganska nära, och man kan träffas och leka. Emma och Ronja är ju födda samma år, men 6 månader emellan, och Elvira och Freja är lika gamla sånär som på en månad. Så båda våra barn kommer ju att gå i samma klass. Dessutom går Ronja och Emma redan på samma avdelning på förskolan och känner redan varandra.

Idag fick jag mitt paket från HM. Jippi, lite nya kläder, och supersnygga var alla tröjor på utom en som får åka tillbaka. Jag är nöjd! :-)

Kommentarer
Sara - Mamma till Max 3 år

Ja det är ju perfekt att vara mammaledig när det går magsjuka! Usch så jobbigt det var veckan innan jul när det gick på Max förskola men vi var ju tvungna att jobba!



Hi hi va kul att ni också lånat den boken. Marcus har läst den 2 ggr för Max i kväll.



Imorn ska jag gå till bibblan med några av mina barn på jobbet. Blir mysigt! Men jag undrar hur det ska gå för jag kan tycka det är rörigt att vara med Max på biblioteket och nu ska jag gå dit själv med 6 barn! =) Kan bli spännande med andra ord!



2012-01-17 @ 20:42:15 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback