Rapport om Modellfabriken

Jaa, vad ska man säga?

Jag var helt trött och slut när vi slutligen kom hem 18.30 (vi åkte hemifrån 13.15) och det tror jag att barnen var lika slut dom. Visst, det var en rolig grej och det var gratis. Men det var lång väntetid (INTE populärt när man har två bebisar och en 3,5-åring) och bilderna blev så där. Så vi köpte inga bilder, och jag tror inte att vi kommer att göra det heller.

Vi ska nog gå till ateljé Carlsbecker (där vi tog våra bröllopsbilder) och fota barnen istället. Eventuellt ska vi också ta en bild på hela familjen, om jag och Mats känner oss snygga ;-D

Dagen igår resulterade även i att jag har fått besöka en kiropraktor idag :-/
När vi fotade oss så ville fotografen att jag skulle göra en snurr och posa på ett visst sätt. Just då kände jag ingenting, men sen efteråt kände jag att det gjorde ont i höften och strålade ner i benet. Det blev bara värre och när jag kom hem kunde jag knappt gå. AJ! Natten var inte heller härlig, jag har knappt kunnat ligga ordentligt i sängen och smärtan fortsatte imorse. Jag ringde till min massör som tyvärr har lagt ner sitt företag, men jag ringde mest för att höra om hon hade några tips på någon jag kunde ringa. Och det hade hon så klart, så jag ringde den killen direkt på förmidagen och fick tid vid 13.
Det visade sig att det är ischias som har drabbat mig och musklerna var rejält spända. Mitt högra ben var två centimeter kortare än det vänstra! Han masserade och sen knäckte/korrigerade han min rygg. Jag fick även ligga med värme på ryggen 10 min och bara slappna av. Fick en återbesökstid på torsdag kl 12. Och så fick jag lite övningar som jag ska göra. Stränga förhållningsorder om hur jag ska lyfta, och nu första dagarna ska jag undvika lyft så mycket det går.

FY vad tråkigt! :-(

Kommentarer
Sara - Mamma till Max 3 år

Men så tråkigt! Kan man få det bara så där? Eller har du haft tendenser till det tidigare?

2012-02-13 @ 21:36:31 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback