Imorgon är det grönsaksdag igen! :-)

Man blir glad för mindre nu för tiden :-D Nu ser jag fram emot att få äta grönsaker! Trodde väl aldrig att den dagen skulle komma :-D
 
Och imorgon blir det ju även lite syndande i form av fisk- och skaldjurssoppa på Fiskmagasinet, tillsammans med tjejerna. Det ska bli himla trevligt att ses!
 
Idag har barnen varit uppe hos farmor och farfar på eftermiddagen, och jag åkte hem och städade I RAKETFART! Jag plockade undan, dammsugade båda våningarna, torkade alla golv uppe och städade båda toaletterna. Och detta bjorde jag på lite drygt två timmar. Måste vara något personligt rekord! Men jag kan lova att det gick undan. Skönt att ha det gjort innan helgen!
 
Detta var min sista vecka som mammaledig! :-( Lite dåligt samvete att jag "slösade bort" sista dagen på att städa, men samtidigt så måste det ju göras. Och jag ju inte börja jobba förens den 3 september. På tisdag börjar inskolningen, och den är ju två veckor. Jag hoppas, och tror, och den kommer att gå jättebra! Har för en stund sen fyndat ett par Kavat-skor på Tradera som hon ska ha. Lite slitna, men det gör ju inget när hon ska ha dom där. Hoppas att hon kan ha dem bara!
Det är lite annat som tjejerna behöver till dagis också. Freja behöver stövlar och en ryggsäck, och Ronja behöver en vindfleece och ett par skalbyxor. Får fixa det efter hand...
 
Imorgon ska nog jag och barnen gå bort till familjen Edström/Lindholm och leka lite. Hoppas det blir så i alla fall, det skulle vara jätetrevligt och roligt för barnen! Trevligt för mammorna också, med lite prat ;-)
Och sen på kvällen blir det som sagt att ta bilen in till stan med tjejerna och gå ut och äta. Åh, vad gott det ska bli!
 
 
Så här fin var Ronja innan hon gick och la sig förut. Hon kom in i köket iklädd en av mina Odd Molly-blusar :-D
Hon och jag kommer att ha mycket roligt när hon blir äldre, hon älskar kläder! Mamma upp i dagen ;-)
Jag lärde henne Odd Molly förut. Visade hur märket ser ut osv. Stackars Mats, tre tjejer och ensam kille...!

Kommentarer
Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Mums va gott med fisk- och skaldjurssoppa! Det är du värd efter ditt slit =) kram

2012-08-18 @ 10:05:14 | http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback