Sömnlös på Östkindsvägen

Jag la mig vid 22.30 ca och tog med mig datorn för att se klart ett program som jag började på tidigare. Mats sover nere i källaren pga av hosta, dels för att inte vi ska väcka varandra eftersom jag också hostar och dels för att inte väcka barnen. Hur som helst... Jag tittade på mitt program och en gång grät Freja till och jag gick in och gav henne nappen och snuttis. Vid strax efter 23 är mitt program slut och jag släcker lampan. NU drar cirkusen igång... Ronja gnällde så jag sprang upp till henne ett par gånger och mitt upp i allt får jag tidernas hostattack då det bara kliade i bröstet men inget hjälpte. Detta väckte naturligtvis Freja som redan sov knackigt. Jag gjorde några tappra försök att få henne att somna om, men förgäves. Vid 0.15 hade jag sprungit in till barnen 7 eller 8 gånger. Jag gjorde välling till Freja i hopp om att det skulle få henne att somna om, men icke. Jag la henne i dubbelsängen, men där blev det bara lek och roligt att resa sig mot gaveln. Ja, nu hade jag inga fler idéer så nu sitter vi här strax efter 1 på natten och Freja tjoar och tjimmar på golvet i vardagsrummet. Själv sitter jag här och önskar mig långt bort från barn och förkylningar och annat skit och drömmer om att få sova. Jag har sovit dåligt i flera veckor nu och denna förkylning med tillhörande rethosta gör INTE saken bättre.

Hoppas hon blir trött snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback