Påsken 2012

Vilken härlig påsk vi har haft tillsammans med min mamma, pappa och lillasyster. Och hunden Jussi så klart! Vädret har ju inte riktigt varit med oss tyvärr, men vi har gjort det bästa av situationen och igår var det äntligen lite sol och inte fullt lika kallt. Vi klädde på oss och gick upp i skogen. Jättehärligt var det och Ronja gick nästan hela motionsspåret på 2 km. Hon och mormor låtsades att dom var i trollskogen och letade efter tomtarnas hus. Ronja (och min mamma) har väldigt livlig fantasi och tyckte att det var väldigt roligt. Sorry mamma ;-D
Efter promenaden gick vi hem och åt lunch, efter det blev det årets första altanfika. Sen var vi ute lite drygt en timme till här hemma på gården och kastade bollen åt hunden. Både hunden och Ronja sprang så dom blev helt slut :-D
Imorse åkte familjen hem och nu är det tomt och tyst i huset, fast lite skönt också så klart ;-) Jag och barnen åker upp den 22 maj, så vi hinner inte sakna varandra så mycket.
Men lite baksidor har påsken haft... Freja är förkyld och har ögoninflammation. I lördags vaknade även jag med halsont och ena ögat helt igenmurat av var :-( Och igår blev även mamma och syrran förkylda... Men det verkar inte vara någon allvarlig förkylning, men tråkigt att dom blev smittade. Jag känner mig inte direkt dålig, utan det är mest mitt öga som spökar. Freja är inte helt pigg än. Jag ska nog ringa vårdcentralen ang henne imorgon. Ögoninflammationen vill inte riktigt ge sig trots behandling med receptfritt läkemedel. Hosta har hon också, stackars stumpan :-(

Nu ska jag se premiären av Alcatraz på 4an.

Några bilder från påsken...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback