Pyssliga mamman!



I torsdags var jag nere i källaren och letade rätt på gardiner till vardagsrummet för att byta. Då hittade jag tyg som jag inte ens visste att jag hade kvar, det är avklippt från en annan gardin. Jag fick en plötslig lust och idé om att sy en ny kappa till Frejas rum av tyget. Sagt och gjort, jag packade in båda barnen i bilen och åkte upp till svärföräldrarna och lånade hem symaskinen (eftersom jag inte äger en egen) och satte igång att klippa och mäta.

Kände mig GRYMT pysslig!

På bilden ser ni reusltatet. Inte så avancerat, men jag tycker att det blev ganska bra. Snyggt med vit enkel kappa till den ganska "röriga" tapeten. Och den matchar taklampan också!

Jag är jättenöjd!

Nu ska jag ta min onda hals och förkylda kropp (ja, IGEN) och gå och lägga mig.
Imorgon är det tänkt att vi ska ha kalas för Ronja och det är andra tagningen. Det blev ju inget förra söndagen för då var Ronja förkyld, nu är det min tur. Jag blir ALLTID sjuk när Ronja är sjuk. Typiskt! Känns som att träningen på måndag är lååångt borta :-( Dags att sova bort sjukan...

PS. Se The Adjustment Bureau, det är en riktig toppenfilm! Tycker jag i alla fall, helt i min smak :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback