110908 - Härliga vardag!

Både igår förmiddag och idag har jag och Freja varit ute och gått tillsammans med Anna och Elliot. Igår var det spöregn och jag gick i stövlar och regnjacka och idag var det sol och härligt och jag gick i bara fleecetröja.
Kontraster!
Idag kom Maria och Liv och gjorde och sällskap också.
Det är så roligt med alla nya och gamla bekantskaper och alla barn i samma ålder som våra två prinsessor.

Efter promenaden gick vi hem och det blev mat för både stor och liten.
Strax efter 12 travade vi bort till Öppna förskolan för lite sång och fika tillsammans med Brita.
Det var bara jag och Freja och Maria och Liv där, men det var mysigt!
Det var premiär för Freja, och hon verkade gilla det, så det blir nog fler gånger i höst!
Vi var kvar hos Brita till kl 14, då vi gick och hämtade Ronja.
Hon hade haft toppenskoj på dagis, men hon blev glad när vi kom.
Både igår och idag har lämningarna på morgonen gått jättesmidigt, och hon har inte gråtit.
Det går alltså åt rätt håll!

Imorgon är Ronja ledig från dagis, så det blir ingen promenad med Anna och Elliot.
Vi får hitta på något annat skoj, kanske lekparken och gunga lite på förmiddagen.
Och så ska vi TVÄTTA! Det behövs verkligen...
Och så blir det lite dammsugning.
Fixa lite inför helgen, då man vill ha rent och fräscht och tid för annat.

På lördagkväll är det krätfskiva hemma hos Maria, Micke och Agnes.
Och på dan ska vi nog till Söderköping där det är Söderköpings gästabud, ett återkommande evenemang andra helgen i september varje år. Det är tornerspel, marknad, gycklare och musikanter och mycket mer!
Det är faktiskt första gången vi besöker gästabudet, trots att vi bor så nära.
Tror att barnen kan gilla det :-)

På måndagkväll ska jag testa på aerobics i bygdegården mellan kl 18-19.
Det är Korpen som håller i det, och jag tänkte testa en gång för att se om det är något att betala för.
Korpen har även styrketräning och box i bygdegården, så om man löser medlemsskapet på 600 kr så kan man vara med på allt, både här i byn och i stan och andra ställen. Ganska billigt och bra!
Jag tänkte som sagt testa aerobicsen på måndag och farmor ska komma och vara med barnen eftersom Mats är i Stockholm. Det finns ju mjölk i frysen till Freja och jag är ju inte långt borta om det skulle gå åt fanders :-)
Det ska bli kul att komma igång med lite träning. Och det är himla skönt att det är på "hemmaplan" så man inte behöver åka så långt. Bara att ta cykeln bort, och det går snabbt att komma hem efteråt.
I LIKE! :-)

Så här såg det ut hela dagen igår...


Väldigt skönt var det när jag äntligen var färdig.
Uppdraget slutfört! :-D

Nu ska jag plocka lite i köket innan det är dags att börja med middagen.
Det blir köttbullar, potatis och gräddsås.
MUMS!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback