110904 - Östgötadagarna på Ormsätter och ÄNNU mera svamp!

I söndagsförmiddag åkte mamma, pappa och syrran hem :-( Det var så mysigt att ha dem här, men det är ju inte så länge tills vi ses igen! :-)

Jag och barnen gjorde en utflykt tillsammans med Maria, Micke och Agnes och Ida och Lisa på söndagförmiddag. Vi var som sagt på Ormsätter, en gård ca 2 mil härifrån.
Där hade dom hoppborg, ponnyridning, matservering, försäljning av diverse saker och annat trevligt.
Tjejerna red så klart...



Vi käkade lite lunch, sen drog vi hem och tjejerna lekte. Vi var hemma hos Österlunds hela eftermiddagen. Vid 16-tiden gick vi upp till skogen och letade efter svamp, och vi hittade faktiskt en hel del! Mest trattkantareller, men en del gula kantareller också. Tjejerna gick och gick och var så duktiga, inte en enda gång tjatade dom om att dom inte orkade osv. Våra stora duktiga tjejer!
När vi kände oss nöjda med svampplockandet så gick vi hem och rensade svampen och smörstekte den, och la den på en rosad macka. Sen åt vi god skinkröra till bakad potatis.



Haha, jag var för snabb (och sugen) så jag hann inte fota mackan innan jag började äta :-D
Kan lova att den smakade mums!




Vi kom inte hem förens kl 21.30 på söndagkväll. Trevligt som alltid hos Österlunds.

En toppenhelg som avslutades på bästa sätt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback