Senaste dagarna...

I torsdags kom mamma/mormor hit. Jag och barnen åkte in till stan på eftermiddagen och hämtade henne på tågstationen. Så vi har haft en massa mormormys hela helgen.
I fredags åkte vi till Söderköping och skulle äta mumsig chinamat på en supertrevlig resturang, men när vi kom dit så var det semesterstängt! TYPISKT! Vi fick gå på en thairesturang på andra sidan gatan som inte alls var lika gott, men helt ok. Efter det åkte vi upp till Tessa, Micke och Julia och åt efterrätt. Supertrevlig dag!
I lördags var vi uppe hos CB på Café Ro och käkade lunch, sen tog vi det mest lugnt. En härlig promenad och en stund i lekparken blev det.
På söndagen putsades fönstren här hemma, och det var inte en dag för tidigt! Verkligen välbehövligt och bra med lite barnvakt. Sen blev det prommis igen i härligt höstväder och en snabbvisit hos svägerskan med familj. På kvällen kom Bosse och Anna-Lena hit och Mats hade kockat supergod mat!
I måndagsförmiddag sa vi hejdå till mormor på tågstationen och tackar för mysiga dagar.
Men imorgon är det bara tre veckor kvar tills jag och barnen åker upp med tåget, så det är inte så lång tid tills vi ses igen.
Igår kväll blev det träning för min del, aerobics i bygadegården. Idag testade jag och Tessa zumba på Jennys i Söderköping. Och det var verkligen SUPERKUL! Det kommer jag absolut att gå på igen.
Imorgon blir det promenad med Fia & Elvira och Anna & Elliot på förmiddagen. På eftermiddagen ska jag och Freja åka in till stan och hälsa på Sofia. Det ska bli jättetrevligt att få se deras hus och få se Sofias lilla mage som snart försvinner. Spännande!
Idag var Ronja tillbaka på dagis, och lämningen gick över förväntan. Och när jag hämtade henne så verkade hon ha haft en toppendag. Härligt! Hoppas bara att vi slipper magsjukan... Mest rädd är man ju att vi ska bli sjuka när vi ska åka upp till mamma och co. Jaja, ingen idé att måla fan på väggen...men ändå!

Mormor och Freja på thairesturang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback