111029 - Uppdatering!

Jag har inte haft någon vidare blogglust och kanske inte så jättemycket tid över heller. När jag har fått det så har jag inte haft lust att skriva. Men så kan det ju vara ibland! :-)

Förra veckan var jag och Mats uppe i Stockholm och sov på hotell i två nätter. Tjejerna sov hos farmor och farfar, och det gick toppenbra! Det var ju första gången vi lämnade Freja, så det var lite oroligt. Men jag är inte blödig, och inte Mats heller, och det gick ju jättebra! Skönt att komma iväg och göra annat även om det var jobbrelaterat. Förra onsdagen satt vi hela dagen och lyssnade på folk från ICA som pratade. Som sista punkten på dagen kom Bert Karlsson och pratade om sitt liv och alla galna (!) grejer han har gjort. Han är så rolig, och det var en bra avslutning. På kvällen var det trerätters middag och lite prisutdelningar, sen var det dans. Supertrevligt var det och god mat!

Igår var Tessa och Julia här och vi hade vårt årliga julbak. Det blev lussebullar och ett pepparkakshus, som för örvigt blev skitfult :-D Jaja, det blir nog bättre nästa år! Vi invigde köksassistenten som Mats fick när han fyllde år, och den fungerade toppen! Det var så skönt att slippa stå och blanda och knåda, bara att stoppa ner allt i bunken och slå på så skötte det sig själv, och det blev en jämn och fin degen. Oslagbart! Nu ska här bakas bullar och bröd! :-)

Ronja är hemma från dagis...igen! Snorig, hostig och allmänt risig men ändå pigg. Kanske får hon gå imorgon, eller torsdag. Vi får se...
Mats är också hostig, och har varit det i 4 veckor nu. Idag har han ÄNTLIGEN varit hos läkaren, och det är samma som han hade förra vintern, någon form av lunginflammation. Men nu fick han ny hostmedicin, så vi håller tummarna att det går åt rätt håll nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback