110525

Det har inte hänt så mycket de senaste dagarna. Jag har varit ensam med barnen både igår och idag eftersom Mats har varit tvungen att jobba. Men det har gått jättebra eftersom Freja (än så länge) är en fröjd att ha att göra med. Det enda som varit är lite magproblem igårkväll, men hon fick ur sig problemet och sen sov hon bra inatt. Nu verkar det dock som magen är lite jobbig igen. Hon ligger här bredvid mig och knorrar och klämmer. Stackars liten :-(

Igår eftermiddag tog jag med mig barnen och gick bort till lekparken och mötte upp Lisa och Ida. Senare anslöt Maria och Agnes också, och vi fick några trevliga timmar tillsammans. Skönt att komma ut, Freja sov i vagnen hela tiden och Ronja fick mammas odelade uppmärksamhet, och fick göra av med lite överskottsenergi tillsammans med bästa kompisarna.

Imorgon behöver inte Mats jobba. Skönt! Han ska ju trots allt vara hemma en månad, men det dyker upp en del saker på jobbet som han måste vara med på. Men imorgon som sagt, då är han fri som en fågel. Jag har körlektion kl 13, och Mats ska ha båda barne själv på stan i 40 min. Hur ska det gå? :-S Hoppas att Freja ammar precis innan, då ligger hon nog bara i vagnen och sover och Mats kan koncentrera sig på Ronja.
Freja har vägningstid på BVC imorgoneftermiddag. Caroline (BVC-sköterskan) var här igår, och då hade hon "bara" gått upp 40 g sen i lördags, och då fick vi en extra tid för att väga, eftersom hon tyckte att en vecka kändes långt att vänta. Hon har förvisso gått om sin födelsevikt (3015 g) och väger nu 3040 g, men det är ju ändå skönt om dom vill hålla koll på henne.
Sen kanske Ida och Lisa kommer förbi imorgon, om det passar. Dom vill ju träffa Freja när hon inte ligger i vagnen och sussar hela tiden. Hoppas dom kommer, då blir Ronja glad! :-)

Ronja klappar lillasyster så försiktigt. Dom är så söta tillsammans!

Sömntutan Freja <3

Freja myser med sin nya snuttefilt.


Så här fina ögon har hon! Igår slog hon vakenrekord, och det är tydligt nu att vakentiden utökas dag för dag.


Freja lånar Ronjas sheriff-hatt. Cooling :-D


Måste även visa denna bild på Ronja. STORA storasyster som har fått så mycket hår på sista tiden, och nu är det verkligen riktigt hår. Fortfarande inte jättetjockt, men hon har inte att brås på direkt heller så :-D Det har blivit långt nu och växer som ogräs, och nu gick det verkligen att sätta upp i tofs. Hon såg så stor ut lillstumpan <3
Igår ringde jag och bokade klipptid till henne och mig i mitten på juni, så vi är fina till midsommar.


Jag ska försöka att inte dröja så länge igen med en uppdatering, men nu ska inte Mats jobba igen på ett tag så det finns lite mer tid till bloggande :-)

Livet som en familj på fyra känns helt underbart! Nu känns det verkligen som att vi är kompletta. Det känns liksom som att man är en riktig familj på något sätt. Det är mysigt med en liten bebis igen också. Allt känns bara så himla härligt helt enkelt och jag älskar min familj så mycket <3

Nu längtar vi bara tills mamma/mormor kommer nästa vecka. Det ska bli så mysigt och Ronja är riktigt taggad på mormors ankomst. Mats och Ronja kommer att åka in till stan och hämta mormor på tågstationen. Tror det är viktigt för henne att få vara ensam om den grejen, utan att Freja är där. Hon är ju inte medveten i alla fall, och skiter i vilket just nu, så då kan lika gärna Ronja få ha det för sig själv. Jag hoppas att mina fogar ska må lite bättre, så man kan gå en liten sväng i alla fall. De senaste två nätterna har jag haft rejält ont i mittfogen (blygdbenet) och haft svårt att vända mig i sängen, men det går ju bra mycket lättare nu än med en stor mage också. Men det är ändå jobbigt, så jag hoppas att det ger med sig snart. Men vill ju ut och gå prommisar! Ronja står jättebra på sin syskonbräda och jag tror vi slipper skaffa syskonvagn. Hoppas!

Nu har lilltösen somnat på pappas arm och det verkar som magproblemen gett med sig för tillfället.
Imorgon måste vi köpa minifom och hoppas att det blir bättre.

God natt kära ni! :-)

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Vad skönt att det går så bra :) Hoppas att magproblemen blir bättre med miniformet!

Kram

2011-05-26 @ 07:05:30 | http://emmaoskrutten.blogg.se/
Tuss

Å hon är så otroligt söt, det enda man känner är kärlek när man se henne. Å vilken underbar storasyster hon har=)



Men med er som föräldrar kan det ju inte bli annat en fantastiska barn. =)



Längtar galetmycke tills vi kan ses.

2011-05-27 @ 10:55:47 | http://unaanima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback