Dan före dopparedan

Nää, ingen bebis som kommit ut. Bara brist på ork och lite deppad.
Är less på att vara gravid. Men jag kommer ju med all säkerhet att gå över tiden även denna gång. Och denna vetskap gör mig...LESS! Jag har ont i revbenen på höger sida, har svårt att sitta, ligga och stå och gå, sover skitkasst. Nä, jag är helt enkelt bara less på allt nu. Jag vill träffa lilltjejen nu!

Imorgon är den alltså här, dagen D. Den 17/5, beräknat förlossningsdatum. Tiden får utvisa om dagen kommer att gå utan den minsta värk eller ens känning.

Jag var hos Birgitta i torsdags, och då hade jag lite högt blodtryck men inte så farligt. Mer så där på gränsen. Dessutom hade jag spår av äggvita i urinet, så jag har fått en extra tid på onsdag för att kolla just dom två sakerna. I torsdags var hon fortfarande ruckbar, men hade sjunkit ner betydligt och jag tycker att det känns som att hon har sjunkit ner yttligare nu så jag tänkte höra om hon kan känna efter på onsdag. Ronja blev aldrig helt fixerad som sagt, förens förlossningen drog igång så det gör mig inte särskilt orolig. Men jag vill ändå veta.

Jag tänker med skräckblandad förtjusning på förlossningen nu... Ena stunden så tänker jag att klart det kommer att gå bra, det gjorde det ju förra gången, och så ibland så känner jag bara panik och typ "jag vill inte". Förra gången var jag ju så samlad och koncentrerad, och jag är rädd att jag ska bli panikslagen den här gången och tappa all koncentration. Iofs är ju inte det så troligt, jag är ju fortfarande samma människa som för två och ett halvt år sen, men ändå :-) Jaja, det är inte så mycket att gå och fundera på, det blir som det blir och när det väl drar igång så brukar man inte tänka så mycket framåt utan mer försöka klara av värk för värk.

JAG KLARAR DET HÄR! :-)

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Klart du klarar dte här :) Snart är du tvåbarnsmamma!

Kramar

2011-05-17 @ 07:48:33 | http://emmaoskrutten.blogg.se/
Sara - Mamma till Max 2,5 år

Du kommer absolut klara det! Nu hoppas ni bara att hon vill komma snart! kram

2011-05-17 @ 15:28:05 | http://sarasrum.blogg.se/
Linda

Du kommer definitivt klara detta galant! Det kommer gå snabbt, smärtfritt och enkelt ;.)



Kraam

2011-05-17 @ 16:43:56 | http://familyspace.blogg.se/
Majso

Kvinnor(tjej i ditt fall) ;) kan allt,och såklart det kommer gå bra.Du kan ju det där redan! :)

Lycka till!

Stor kram Majso-Majsan! ♥

2011-05-18 @ 23:57:59 | http://majdesajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback