Dagen då vi var på förlossningen en snabbis.

Imorse åkte vi in till förlossningen när vi hade lämnat Ronja på förskolan.
Anledningen till detta var att jag inte hade känt fosterrörelser på lång tid (sen igår någon gång) och då tyckte dom att jag skulle komma in på en kontroll. Jag fick tipset att dricka något sött, för då brukar bebisen vakna till. Sagt och gjort, medans vi packade ihop oss drack jag lite Festis som vi hade hemma och halvvägs in till stan började lilltjejen att röra sig. Skönt! Men vi var in på förlossningen ändå, och dom tog kissprov, blodtryck, ctg, puls och slutligen ultraljud, vilket kändes mycket skönt! Läkaren trodde att hon sover och vilar upp sig inför förlossningen. Hoppas hon kommer ut snart ;-)

Efter det åkte Mats ut till jobbet igen och jag följde med svärmor till Katrineholm på en liten miniroadtrip. Vi hade det himla mysigt och var hemma lagom till kl 13 när jag skulle hämta hem Ronja.

Kommentarer
Sara - Mamma till Max 2,5 år

Va skönt att det inte var någon fara. Tänk att det snart är dags. Va spännande =)

2011-05-10 @ 20:41:22 | http://sarasrum.blogg.se/
Linda

vilken tur att allt var bra. jag vet hur det känns, jag var inne två gånger under slutet av grav med Leya. Det är alltid bättre att kolla en gång för mycket.

Kraam

2011-05-15 @ 21:13:29 | http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback