16 dagar. Nedräkningen har börjat!

Jo, så är det. Endast 16 dagar kvar till beräknad förlossning, dock räknar jag ju lite smått med att gå över även denna gång. Idag är jag i vecka 37 + 5.

Idag har jag haft riktigt ont i bakfogarna. När jag gick och hämtade Ronja förut så tänkte jag att det kan ju vara bra att sätta på sig bältet, för att hålla ihop fogarna, men jag var tvungen att ta av det eftersom det trycker ganska mycket på framfogen också och det gjorde så himla ont. Så nu är hon välkommen ut när hon vill, så jag snabbare slipper dessa jobbiga bekymmer. Jag vet ju att man kan få dras med foglossning bra långt efter att bebisen är ute, men ju fortare hon kommer ut, desto snabbare blir jag kvitt bäckenbesvären :-)

Allt känns lite overkligt... Snart ska vi vara fyra stycken i familjen. Jag ska bli tvåbarnsmamma :-D Det är så svårt att fatta liksom. Vi har planerat en massa i sommar, t ex som när vi ska till Leksand på Lisa och Marcus bröllop, och då är vi ju fyra stycken. Svårt att ta in, men så var det ju förra gången också. Man hade ju ingen aning om vad som väntade. Skillnaden nu är ju att man har lite mer kött på benen vad gäller det mesta med barn.

Jag längtar verkligen tills hon kommer ut nu! Älskade lillasyster <3

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Oj 16 dagar är ju ingenting :) Mysigt! Hur många dagar över tiden kom Ronja?



Kram

2011-05-02 @ 21:51:06 | http://emmaoskrutten.blogg.se/
Sara - Mamma till Max 2,5 år

Å tänk att det snart är dags =)

2011-05-02 @ 22:14:42 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback