Förra veckans mage

Här kommer förra veckans mage, i v 33.





Tar ny bild ikväll, som förhoppningsvis läggs in här imorgon eller under helgen.

Imorgon ska vi på kontroll till barnmorskan. Väga, mäta magen, lyssna på hjärtat, kolla blodtryck och se om det är någon äggvita i urinet. Hoppas inte!

Jag har fått sjukskriva mig själv nu, jag har så himla ont i fogarna eller ischiasnerven, eller vad det nu är som gör ont. Jag pratade med Kvinnoklinikens sjukgymnast i onsdags, och vi kom överens om att göra en bedömning nästa vecka. Hon tyckte att det lät som att det är fogarna som spökar. Efter det får vi se hur det blir med fortsatt sjukskrivning. Ont har jag i alla fall, men det är ju "bara" 6-7 veckor kvar. En del ligger ju däckade hela graviditeten med diverse problem, så jag har ju tur. Även om det känns skitjobbigt just nu!
Idag har Ronja varit på dagis, men vi har kommit överens om att hon ska vara hemma med mig fram tills vi åker upp till Timrå på onsdag nästa vecka. Det går en massa magsjuka på förskolan, och det skulle vara typiskt om vi drog på oss något sådant när vi ska åka. Hon är ju duktig på att leka själv, och jag måste ju inte bära runt på henne som man gjorde när dom var under året. Så det ska nog gå bra! Hellre det än magsjuka :-/



Kommentarer
Linda

Tack ja vi hade en massa stenbumlingar luggande sedan vi grävde upp en massa buskar och då hittade dessa i jorden. Tänkte också lagt vanliga plattor men kom sedan på att vi kunde använda dessa istället. Så när det var fint väder nu tog jag äntligen tag i det. Och snabbt gick det. Tog väl bara 1 h, och vi som skjutit på det haha. Tycker jag ni ska göra! Det är meningen att man ska inspirera varandra tycker jag. Sådant blir jag bara glad över - ett bevis på att ngn gillar det man gjort ju. Hehe. Sötaste magen! Kraam

2011-04-01 @ 10:49:46 | http://familyspace.blogg.se/
Linda

Tack ja vi hade en massa stenbumlingar luggande sedan vi grävde upp en massa buskar och då hittade dessa i jorden. Tänkte också lagt vanliga plattor men kom sedan på att vi kunde använda dessa istället. Så när det var fint väder nu tog jag äntligen tag i det. Och snabbt gick det. Tog väl bara 1 h, och vi som skjutit på det haha. Tycker jag ni ska göra! Det är meningen att man ska inspirera varandra tycker jag. Sådant blir jag bara glad över - ett bevis på att ngn gillar det man gjort ju. Hehe. Sötaste magen! Kraam

2011-04-01 @ 10:51:29 | http://familyspace.blogg.se/
Emma - mamma till Meja och Alvin

Jobbigt att du har ont, du får vila så mycket du kan! Hoppas ni får en fin helg!



Kram

2011-04-01 @ 14:59:37 | http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback