Fri som en fågel!

Jag ÄLSKAR att ha körkort!

Igår när Ronja hade åkt till landet med farmor och farfar så tog jag och Freja bilen bort till Susanne (som jag jobbar med) och hennes söta döttrar Mia och Malin. Det var egentligen tanken att Ronja skulle med också, hon älskar nämligen Malin, och Mia har vikarierat på hennes dagis, men det blev ju lite hastigt med beslutet om landet. så jag och Freja for, så dom fick mysa bebis. Jag höll inte i henne på hela tiden när jag var där (förutom vid amning) för hon var bara i olika famnar och hade det bra. Hon trivdes som fisken i vattnet lilla Frejsan! Vi fikade och tjattrade en massa och det var som vanligt supertrevligt!
Sen åkte vi till Söderköping och hälsade på Tessa och Micke. Dom åker norröver på torsdag och sen är Tessa borta två och en halv vecka, så jag ville träffa henne och se magen innan hon åkte. Hon jobbar sin sista dag på torsdag, sen går hon på havandskapspenning och blir hemma hela sommaren. Perfekt nu att jag har skaffat körkort så jag kan åka till henne med barnen i sommar, så behöver inte bara hon komma hit. Jätteskönt!
Vi kom inte hem förens klockan var efter 21. Skönt att inte Ronja var med så behövde jag ju inte passa några sovtider. I slutet av juli kommer vår kompis Ella ner och hälsar på och ska då bo hos Tessa och Micke, och det är också ett tillfälle då det är underbart att ha körkort. Jag älskar det mer och mer för varje dag och upptäcker fördelar!

Idag klockan 12 ska jag på föräldragrupp uppe på familjecentralen. Det är första träffen, och det ska bli spännande och se vilka som är där! Ronja är kvar på landet, och dom kommer nog hem framåt kvällen. Ska försöka städa lite nu när jag bara har Freja hemma som sover en del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback