Trädgårdsprojekt

Igår slutförde Mats ett projekt i trädgården som vi påbörjade påsken-09. Och jag kan knappt vänta nu tills det växer upp gräsmatta på det nu nysådda så man få se helheten! Borta är ful syrénhäck och övervuxna gångplattor, HELLO GRÄSMATTA! Yta att gå på = underbart!

Nu är det en rabatt på baksidan som också ska grävas upp kvar, men vi får väl se när det orkas med/hinns med. Sen är det naturligtvis hundra andra grejer också, men det tar vi eftersom...

Så här såg det ut för två år sen när Mats och pappa påbörjade projektet med att såga ner syrénbuskarna...


...och så här såg det ut i april i år när Mats hade tagit bort alla rötter, jämnat till, lagt på ny jord och sått gräs...


...och, TA DAA! Så här ser det ut nu! Bra jobbat världens bästa Mats som har gjort allt detta.


Som sagt, nu vill jag bara att det ska börja växa så man får se heltheten!

Kommentarer
Jackeliine

Kul det ska bli att se det när det är klart! Wow vad GRÖNT resten av ert gräs är haha, lite skillnad mot mitt gula...

Förresten, sugen på en länkning? Allt du behöver göra är att kika in hos mig och klura ut svaret på gåtan. Du har tom. imorgon kväll på dig!:)

2011-07-28 @ 23:03:24 | http://jackeliine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback