Surrealistiskt!

Vilken natt! Och idag känns allt...ogreppbart!

Norge... Mina tankar går till alla drabbade och jag tackar Gud att min moster och övrig släkt inte befann sig i Oslo. Just den här helgen är det släktträff uppe i Nordnorge i mormors gamla hemtrakter, vilket betyder att all min släkt befinner sig där.
Min moster jobbar på samma gata som bomben exploderade...

Sen har jag upplevt det värsta ovädret jag någonsin sett! det blixtrade och dundrade så intensivt och länge! Och regnet sen, det VRÄKTE ner, och länge! Tydligen är det 15 hushåll i samhället som har fått översvämning, som är kända hos brandkåren. Det är säkert fler, eftersom många inte är hemma. Vi har haft översvämning i tvättstugan och i snickarboden, men det är ganska lokalt runt golvbrunnarna. Värst är det i tvättstugan, men där har en matta som låg framför sugit upp det mesta, och ett par högar med smutstvätt som låg på golvet och skulle tvättas idag. Våra grannar som vi delar baksida med hade ca 20-30 cm vatten i källaren. Allt flöt tydligen omkring! Likadant för våra grannar till vänster om oss. Dom måste riva upp golvet i gillestugan. Vi har nog klarat oss rätt så lindrigt...

Efter att ovädret hade dragit förbi så vaknade Ronja och grät och till slut satt hon och gallskrek. Strömmen kom och gick några ggr och Mats var tvungen att åka ner till affärn och kolla översvämningsstatus i källaren där osv. När vi sen till slut släckte och skulle sova så fick Mats larm om att två frysar på jobbet hade lagt av. Så då var han tvungen att gå upp och sätta sig vid datorn och hålla koll på dem. Så vi somnade nog inte fören klockan var närmare halv fyra... Så vi är trötta idag!

Så här ser det ut på vår tomt just nu...






Kommentarer
Sara - Mamma till Max 2,5 år

ja det är så hemskt det som hänt i norge. usch. man känner sig lite otrygg här i sin tidigare trygga värld.



oj vilket oväder ni fick. vi har klarat oss lindrig än så länge från åskväder. var lite inatt men inte så mycket!

2011-07-23 @ 21:59:58 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback