Det blev inte som vi hade tänkt oss idag...

...men för den skull så blev det inte en dålig dag. Vi skulle t ex ut och övningsköra på förmiddagen men avblåste då det regnade och var riktigt äckligt väder. Så vi påbörjade operation byta gardiner och plocka undan. Sen ringde Lisa och sa att hon inte mådde så bra. Stackars lilla Lisa, hoppas du mår bättre snart så vi kan ses. Vi kan ju få abstinens ;-D Så då blev det ingen middag på Björkekindsvägen. Vi fortsatte att fixa här hemma, sen åkte vi in till stan vid 14.30. Vi var på Blomsterland och tittade på stora palmer och Mats fick välja blommor till vårt kök som skulle passa in nu när vi har bytt gardiner och gjort vårigt. Det blev Campanula i fina vita krukor. Jättefinr blev det! Vi var även på Maxi-huset och fikade på Lindahls. Jojjo jobbade, så vi fick oss en lite pratstund med henne. Söta lilla Jojjo! Sen var Ronja på Lindex och shoppade loss. En mössa och ett par matchande fingervantar blev det. Sen bar hon stolt på sin lilla kasse och var noga med att påpeka att hon hade handlat. Söta unge! Jag fyndade även gardiner på rean på Hemtex. 119 kr betalade jag för en kanalkappa med korsstygnsbroderier på (till köket) och ett par panellängder till sovrummet. Duktiga jag! Dock var panellängderna för långa, så imorgon kommer svärmor förbi med symaskinen. Jag ska även sy om en annan gardin som jag inte varit riktigt nöjd med. Och så ska jag lägga upp ett par mammabyxor. Det är så skönt att få in ljusa gardiner och våriga färger i huset. Man lever liksom upp :-)
Nu tar vi det lugnt efter en produktiv dag. Vi har sett Solsidan och nu kollar vi på Austin Powers in Goldmember. En riktigt klassiker enligt mig och min make.

Imorgon är det jobb igen...

/Jossan

Kommentarer
Linda

åhh solsidan me loove!

haha vad sött att hon blev så stolt över sin lilla kasse.



sv: japp nu e det kirrat. Det går du säkerligen ner sedan. det kanske tar några månader innan orken kommer men sen så ;.)

jag älskar när man drar igång med allt sånt här. brukar bli ett break på sommaren och ett under julen. men så e det...

kram

2011-01-16 @ 22:06:45 | http://familyspace.blogg.se/
Lisa

Aha, nu börjar bortförklaringarna till övningskörningen! Aj, aj, aj, inte bra... Så bra att ni hade en produktiv dag- det hade det kanske inte blivit här. Men vi får ta igen lasagnen en annan dag (den blev f.ö. god).

2011-01-17 @ 21:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback