BF

Ronja åkte till stugan idag på förmiddagen med farmor och farfar, så jag har BF. Ganska skönt faktiskt! På fredageftermiddag kommer hon hem igen. Det blev så eftersom dagis har stängt imorgon och både jag och Mats jobbar. Skönt att få sova ostört ett par nätter :-D Iofs så är det sällan man får springa till henne på nätterna, oftast så sover hon ju hela natten utan ett pip, men ändå :-)

Idag när vi har varit "lediga" har vi varit inne i stan. Vi var på CasaNova och kollade på Mateus-porslinet igen. Förra gången vi var där så hade vi ju Ronja med oss, så då kunde man inte riktigt koncentrera sig, men nu kunde vi stå och prata med personalen och diskutera sinsemellan. Vi har nog bestämt oss...tror jag. Det blir den grå eller den plommonlila (som inte är så lila, utan mer gråaaktig fast med inslag av plommon) som mattallrik och den sandfärgade som assiett. Och så skål i samma som mattallriken. Snyggt! När vi var där så såg jag en klänning av svenska märket Branting som jag förälskade mig totalt i, så klart. Så himla snygg och dessutom på rea. Men vi konstaterade att vi trots rean inte har råd att köpa den. Dessutom vet jag ju inte ens om den passar, eftersom jag aldrig testade den. Så vi gick och fixade annat, sen drog vi hem till Tessa och Micke och blev fast där en stund. Satt och pratade och hade lite mysigt. Jag hade smsat med Carro tidigare på dagen (som tydligen inte var på förlossningen :-D) och vi bestämde att vi skulle titta förbi hos dem i flyttkaoset innan vi for hem. Men när vi skulle åka dit så bestämdes det hastigt och lustigt att jo, jag skulle visst köpa klänningen, så vi for upp till centrum igen och jag gick till CasaNova, men då hade dom så klart stängt! Så typiskt! Men jag kanske åker in på fredag efter jobbet och köper den istället. Jag bara måste ha den, sjukt snygg! I alla fall så var vi förbi hos Carro och Elliot och satt och tjattrade en stund. Magen var stor och härligt rund och vilken dag som helst kommer bebisen ut. Hon har bf på fredag, men dom ska flytta på söndag, så antingen får den komma innan eller efter :-) Dom mådde bra och det var jätteroligt att ses. Vi har inte setts sen i september, så vi hade en massa att prata om.

Av dagen konstaterar jag: jag är hooked på ännu ett klädmärke :-D

/Jossan

Kommentarer
Sara - mamma till Max 2 år

Va skönt med lite barnfritt! vi jobbar också båda två imorgon. Max dagis är öppet men det är ingen av hans fröknar som jobbar så vi låter han vara hos sin farmor och farfar istället!

2011-01-06 @ 15:59:51 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback