110119

Bakat bullar och rosenbröd
Städat toaletterna
Dammsugit källaren
Fållat och hängt upp nya gardiner
Tvättat

Sen fick vi besök av Lisa och Ida, och senare kom Mackan. Otrevligt som vanligt, eller hur?! ;-D Vi fikade, sen åt vi middag och hade trevligt. Tjejerna lekte och hade roligt och Ida vill INTE gå hem. Vi får ses till veckan igen så dom får leka. När det blev bestämt på förmiddagen att dom skulle komma senare, så berättade jag för Ronja att Ida kommer hit sen. Då utbrast hon "jaaa" och såg hjärtligt glad ut. Söta ungar!
Jag klippte Ronjas lugg idag. Hon såg inte klok ut med alldeles för lång lugg, så jag tänkte att om Lisa kan klippa Idas lugg så kan jag banne mig klippa Ronjas. Så jag tog nagelsaxen (!) och klippte av den. Kanske är den inte helt rak och kanske lite kort, men väldans söt blev hon i alla fall, så jag är nöjd!
Imorgon är jag ledig igen, eftersom jag jobbar både lördag och söndag. Ganska skönt att komma på att man får vara hemma imorgon och plocka iordning efter tjejernas lilla leksession här hemma ikväll. Sen är det ju en del som ska fixas till i köket... Men det är skönt att bara veta att man ska vara hemma, och få lite fint igen.
Skönt också att slippa ha ont i magen mer. Jag gick hem från jobbet i tisdags med en mage som gjorde så himla ont. Men jag kände att det inte var något farligt med bebisen, utan att det handlade mer om annat. Men ont gjorde det, och det var så härligt när det äntligen släppte. Jag är fortfarande lite öm i magen, och förut gjorde det ont på ett helt annat sätt på ett helt annat ställe. Det är så konstigt när man är gravid, det gör ont lite överallt känns det som... Jag fick ju åka in på förlossningen i v 23 ca när jag var gravid med Ronja för då hade jag så ont i magen att jag inte kunde stå upprätt. Det var smärtsamma sammandragningar sa dom och jag fick Bricanyl och fick sedan ligga där i ett antal timmar. Men det var ju inget farligt! Lite orolig är man ju dock att detta ska ske igen, och ett tag igår trodde jag att vi skulle vara tvungna att ringa, men så släppte det från en sekund till en annan.
Idag har det som sagt hållit sig borta och det är skönt. Så man kunde få lite saker gjort och umgås med folk. Mats och Ronja var ju uppe hos Lisa, Ida och Mackan igår och lekte och åt middag, men då låg ju jag här hemma på soffan och tyckte synd om mig själv. I och för sig var det ganska skönt att bara få ligga och titta på tv utan att känna dåligt samvete. Jag såg första och andra säsongen av Par i brott, en riktig kultserie! Jag älskar den, mest för att den är så himla fånig tror jag :-)
Nu ska jag gå och lägga mig tror jag. Är rätt trött efter dagens fixerier.

Natti /Jossan

Kommentarer
Linda

oj vad duktig du är som fixat så mycket!

ja tyvärr är det magsjuka... blää. e orolig att vi också får det.



kram

2011-01-20 @ 11:43:25 | http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback