Jag, lilla pricken och vår eftermiddag

Ibland är det bara så himla långtråkigt att vabba.
Jag har hunnit konstatera att väderleken har växlat väldigt drastiskt idag, från att snön vräkte ner från en mulen himmel till att det blev klablå himmel och solsken. Knasigt!

Har även reflekterat över att mina ringar (förlovningsring och vigselring) har blivit alldeles för stora. Jag avvaktar till i sommar, och har det inte blivit bättre då så måste jag göra något åt dem. Min förlovningsring (och vigselringen är ju samma storlek) har alltid varit lite för stor, men inte så stor som den är nu. Detta beror ju naturligtvis att jag har gått ner väldigt mycket i vikt i början av denna graviditet då mitt illamående var outhärdligt näst intill!
När vi var hos barnmorskan förra måndagen så hade jag bara gått upp tre kilo lite drygt sen inskrivningen 29/10. Jag har ju i princip bara hämtat igen förlorad vikt än så länge.
Mitt sf-mått var en centimeter mindre än när jag väntade Ronja och gjorde första mätningen.
Men det var inget konstigt sa Birgitta.

Lilla pricken tittar på film och kliar sig i ansiktet.


Ronja visar upp sin prickiga mage...


...och ännu prickigare rygg.




Fina Lovis får också vara med :-)


Har vi en framtida arkitekt här hemma tro?




Kommentarer
Sara - Mamma till Max 2 år & flyttar snart till hus

Stackars liten!



jag ska vabba imorn. Max hostar och snorar så får bli en dag till hemma för honom (om han inte vaknar och mår toppenbra imorn)!

2011-02-22 @ 22:34:39 | http://sarasrum.blogg.se/
Linda

men åh snuttan!

hade vi bott nära varandra hade vi tittat förbi ;.) Jag vill gärna att Leya ska få vattkoppor nu när hon är så liten. Bättre att ha det avklarat.



Ja du recept på ostsåsen blir svårt jag hittade på det haha.

Men jag hade mellangrädde, blåmögelost, salt, peppar, lite vitlök. bara en klyfta vitlök som jag stekte först av allt. sen hällde jag på grädden och tog lite ost och provade mig fram till rätt styrka, sedan salt peppar. Hällde det över pastan och blandade ner tärnad avokado och skuren parmaskinka. Blev supergott!

2011-02-23 @ 11:07:18 | http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback