Anledningen till min frånvaro:

Zentangle!
Min nya avslappningssysselsättning. Jag har knappt suttit vid datorn alls, och har jag gjort det så har jag inte haft lust att skriva.

Vad är zentangle? Så här står det på zentangle.com:

"Our Zentangle method is a way of creating beautiful images from repetitive patterns. It is fun and relaxing. Almost anyone can use it to create beautiful images. It increases focus and creativity, provides artistic satisfaction along with an increased sense of personal well being. The Zentangle method is enjoyed all over this world across a wide range of skills, interests and ages."

Här är några exempel:



Dessa två är gjorda av Maria Thomas, som är en av två grundare till fenomenet zentangle. Besök hennes galleri här.





Dom här är ritade av Rick Roberts, som är den andra v två grundare. Se hans galleri här.


Av: Tim C.


Av: Molly T.

Som ni ser så finns det lika olika stilar, och det får man verkligen se om man googlar "zentangle", för då kommer det upp alla möjliga stilar. Lika snygga allihopa, men väldigt olika.

Här kommer min stil:







Detta är min stil! Lite olik från dom andra. Jag har fler också, men dessa är jag mest nöjd med.

Det som är så roligt med zentangle är att det inte princip inte går att göra fel, och ALLA kan göra det. Och det är väldigt avslappnande. Men det är ju därför det heter ZENtangle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback