110830 - Mer sjukdom på ingång...

Naturligtvis (som ett brev på Posten) så vaknade jag inatt med ömmande hals, och så har det fortsatt hela dagen. Men det känns inte så jättefarligt, men lite frusen och tung i huvudet. Hoppa det går fort över! Så himla typiskt bara när Mats är i Stockholm på kurs och kommer hem först imorgon eftermiddag/kväll :-(
Ronja är hemma från förskolan idag. Hon hade 38,3 i temp igårkväll såvi beslutade då att hon skulle vara hemma idag. Imorse var hon dock feberfri (36,9), men då hade vi ju redan bestämt att hon skulle vara hemma så så blev det. Jag och Freja skulle dock iväg på babymassage vid 9.30, så farfar kom och hämtade Ronja och hon fick vara hos dem när vi var på massagen.
Imorgon får hon nog gå på förskolan tror jag. Hon är iofs snorig och har näsblod till och från, men är ju feberfri och pigg i övrigt... Svårt! Vi får se...

Jag blev lite piggare förut när jag tittade ner i brevlådan och två paket låg där och väntade på mig.
Härligt!
Det var Ronjas vinterskor och min Odd Molly-klänning. Jag skyndade mig in och slet upp paketen.
Och Ronjas vinterskor var perfekta, båda i storlek och skick. Det stod att dom var använda två gånger, men dom ser oanvända ut. Och jag som bara gav 300 kr för dem (nypris 699 kr ca) blev sjukt nöjd!

Och gissa om Ronja var nöjd!? :-D



Ett KAP alltså!

Och min klänning sen!
Precis så fin som jag hade hoppats på. I superfint skick och med tags och orginalpåse som följde med.
Kunde inte ha blivit bättre för 560 kr + 36 kr frakt (nypris 1999 kr), så gissa om mamman var nöjd där?!
Jag svassade runt i min nya klänning, och Ronja i sina nya vinterskor :-D
Ronja sa:

"Mamma, vilken fin klänning du har".

Det är mammas flicka det ;-)

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Vilket superkap med vinterstövlarna :)

Kram

2011-08-30 @ 19:17:46 | http://emmaoskrutten.blogg.se/
Sara - Mamma till Max snart 3 år

Jättefina stövlar =)!



även om Ronja var feberfri på morgonen när hon haft feber på kvällen så ska hon ju vara hemma. de ska ju alltid vara feberfria en dag innan de åker till förskolan.



jag har precis varit och köpt höstkängor till Max. dyrt men bra =)!

2011-08-31 @ 17:00:50 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback