Hos BM, 26/4-11

Jag är gravid i vecka: 36 + 6
Vikt: +7 kg sen inskrivning 29/10
SF-mått: 33 cm.
Blodtryck: 125/85
Fosterläge: huvud neråt
Rörligt/fixerat: ruckbart
Bebisens hjärtslag: 144

Allt verkade bra med lillasyster i magen. Livlig är hon och snurrade runt en del när jag låg på britsen. Och sammandragningar har jag ju ofta, och har så haft sen typ v 17. Det är ju toppen för då förbereder sig livmodern för kommande förlossning. Ronja tyckte som vanligt att det var spännande att höra lillasysters hjärta. Hon tittar och tittar på magen och på apparaten som hjärtljuden kommer ut, och man kan riktigt se hur hon tänker så det knakar. Hon förstår ju inte riktigt, men lite grann. Hon förstår t ex att mamma har ont i ryggen och inte kan lyfta henne. Ibland kommer hon och smeker mig på ryggen, lägger huvudet på sne och säger: "har du ont här i ryggen, mamma?". Så himla gulligt! <3

Det ska bli spännande att se om/hur mycket jag går över tiden denna gång. Med Ronja gick jag över i 9 dagar. Man vill ju inte gå runt och tro att den ska komma tidigt, för då blir man så besviken. Så jag räknar med att gå över tiden även denna gång.

Igår letade vi rätt på babyskyddet till bilen, och jag tog fram mjukliften till Emmaljunga-vagnen. Jag tog även fram kartongen med 50/56-kläder förut och ska tvätta igenom dem. Sen ska väl väskan packas snart också, för att vara på den säkra sidan.

Oj oj oj, det närmar sig med STORMSTEG! :-)

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Mysigt, tänk att det snart är dags :) Hur går det med namndiskussionerna?

2011-04-26 @ 19:42:24 | http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback