Bloggar från solsidan

Jag sitter ute på altanen i solen och bloggar även idag. Det är verkligen ljuvligt väder och värsta försommarvärmen här. Jag ÄLSKAR att bo i södra Sverige, och i detta avseende så längtar jag inte tillbaka norrut. Dom hade ju jättemycket snö kvar uppe hos mina föräldrar! Här sitter man i leggings och tunika och bara njuter värmen. Fåglarna kvittrar som aldrig förr, humlorna surrar och katterna är runt mig och fjantar. Dom älskar när vi är ute, och håller sig gärna runtomkring oss. Å andra sidan så har dom ju bara varit utekatter i ca 1 år, så det är ju inte så konstigt att dom är lite försiktiga. Dom har dessutom knappt varit ute i vinter, så dom är lite ringrostiga :-D

Jag sitter här och slösurfar och njuter av att vara ensam. Ronja är på förskolan och jag ska hämta henne kl 13.

Imorgon är vi bjudna på födelsedagsfika hos Agnes som fyller 2 år! Det ska bli trevligt, och jag håller tummarna för bra väder.

På torsdag åker jag och Ronja ut till stugan med farmor. Farfar kommer ut senare, och även Mats syster med familj kommer ut under torsdagen. På fredag efter jobbet kommer Mats ut. Det ska bli mysigt att fira påsk därute. Vi åker dock hem på lördageftermiddag/kväll. Det ska vara bra väder hela helgen, och vi måste ta till vara på det här hemma känner vi. Vi har en massa att göra i trädgården! Jag kan ju tyvärr inte hjälpa till ett skit, så jag får vara med Ronja. Mackan ska komma hit och hjälpa Mats att gräva upp buskar och fixa. Det är guld värt att ha så fina vänner i närheten! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback