Sommar, kom snart!

Jag är glad att Timrå IK gick till slutspel. Rafflande match enda in i det sista, precis som det ska vara!
Solen har skinit på oss idag och hela familjen tog en prommis på förmiddagen. Uppfriskande & underbart!
Mats har satt upp alla färdigmålade luckor i köket, så nu börjar det arta sig. Alla överskåpsluckor är klara, och ikväll har han tagit ner underskåpsluckorna. Det blir så fint! Han är duktig, min blivande man!
Just nu är Mats chaffis åt sina föräldrar plus lite annat löst folk som varit på galej ikväll hos Ronjas dagisfröken, eller förlåt, förskolelärare! Rätt ska vara rätt! Hoppas dom har haft trevligt! :-)
Igår var Ronja på dagis och det rullade på rätt bra. Hon började aldrig gråta när jag gick, men lite orolig blev hon och sträckte sig efter mig. På måndag kommer den stora prövningen då hon ska vara där 8-14, precis som en vanlig måndag kommer att se ut. Blir det panik har jag dock sagt att dom kan ringa farmor som lovat att rycka ut! Snälla underbara farmor som är bäst :-) Det känns konstigt att nu ska jag och Mats jobba båda två, samtidigt, och Ronja ska inte vara hemma utan på dagis. Knasigt! Och jag och Mats ska vara på jobbet samtidigt igen, och jobba tillsammans! Det har inte hänt på nästan två år... Det kommer att kännas minst sagt skumt, men jag tror att vi kommer att komma in i det fort igen.
I torsdags hade jag en högst tillfredställande lektion på Glaumur (ja, han går ju lektioner också, och nu hade turen kommit till mig) och kom hem på rosa små moln! Allt bara flöt och funkade och jag bara ÄLSKAR den hästen! Jag hoppas att Angelica hör av sig så snart hon har tid (hon jobbar mycket) så vi kan rida igen. Jag bara klickar med den hästen, och som Helena sa i torsdags: "det där är ju "din" häst" och syftade på storleken. Han är rätt liten för att vara islänning, och alla som känner mig eller har träffat mig IRL vet att jag inte heller är så stor. Så vi passar som handen i handsken! Jag <3 Glaumur. Haha... Känner mig som 8 år igen när man skrev I love horses överallt på alla skolböcker etc. I´m such a hästnörd, but I´m damn proud hästnörd!
Imorgon blir det ev en liten våffellunch hos svärföräldrarna. Mysigt! Annars blir det fix och trix här hemma. Alltid finns det nåt att göra.
Nä folk, jag ska dra mig mot sängen och invänta mannen.

Horses 4-ever / Jozzan

Hittade en härlig bild på mina två bästa tjejer från i somras. Åh, sommar... Det är LIIITE mer snö på altanen nu. Suck... Men oj vad Ronja ser annorlunda ut. En liten tjockis! Sötnöt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback