Noll blogglust & VAB-dagar

Har liksom ingen lust, och ingen riktig tid heller för den delen till att blogga. Blir ofta att jag uppdaterar på Facebook med bilder osv eftersom jag kan göra det direkt från min Iphone. Jag kan ju inte lägga in bilder på bloggen från telefonen vilket är fruktansvärt störande. Och eftersom jag oftast nuförtiden inte ens slår ingång datorn om jag är hemma utan istället sköter all surfning via telefonen, så blir det lite dåligt med bloggande. Jag skäms för det, mest för dig mamma som går in varje dag ochh kollar efter nya bilder på lilla barnbarnet, men jag ska bättra mig...igen!

Jag är som det kan tolkas av rubriken hemma och vabbar då Ronja är dunderförkyld. Nu har hon dock inte feber längre men hon hostar och råsslar och snoret rinner konstant, så jag tyckte att det var bättre att vi var hemma resten av veckan (torsdag och fredag, onsdag är vi lediga) för att riktigt hinna bli pigga. Jag är nämligen inte heller på topp med värsta hostan.

Men hostan till trots så petade jag i mig hostmedicin igår och åkte och red ändå. Red Glaumur och som vanligt svävade jag hem på små rosa moln. Han är underbar och än en gång fick jag beröm av Helena att vi passar så bra ihop och jobbar kanon tillsammans. Hoppas nu bara att vi har lyckats övertala Helena att vi vill att samma hästar en veckan till. Egentligen har vi bara samma hästar 3 veckor, men jag och Sandra har klickat så bra med Tindra och Glaumur så vi försökte övertala henne igår. Vi får väl se hur det gick :-) Jag messade iofs till Angelica igår så jag får förhoppningsvis rida Glaumur ändå väldigt snart, eftersom det fortfarande är på tapeten att jag ska bli medryttare. Wiiieee!

Imorgon har vi bokat barnvakt för att åka in till stan och fixa en massa bröllopsrelaterade saker, plus lite annat småtjafs. Känns som att det börjar bli dags nu! I onsdagsmorse var vi på möte med konditorn på Sockerbagarna i Norrköping, och allt kändes toppen och vi kom fram till många bra saker. Tårtaan kommer att bli kungligt snygg!

Just nu väntar jag på att Mats och Bosse ska komma hem med ett lågt vitrinskåp som dom hämtade på landet igår. Vi har två andra möbler i samma serie ( ett högt vitrinskåp och en stereobänk, som också stått ute i stugan) och nu ska vi alltså få den tredje och sista delen. Det är välbehövligt eftersom ekskåpet som vi har nu efter Mats mormor håller på att rasa i beståndsdelar.

Ja, sen har jag gjort ett fåfängt försök att få ett bra foto på Ronja, men det är ta mig tusan helt omöjligt! Antingen så springer hon åt andra hållet när jag tar fram kameran, eller så tittar hon bort (med vilje ska tilläggas) eller så vill hon bara pilla med kameran. ÅÅÅÅÅHHHHH, en smula frustrerande!

Här kommer de misslyckade försöken;





...eller så blir bilderna suddiga! Ja, som ni ser ett varierat resultat, och då har jag lämnat ute alla bilder där hon vänder sig bort eller ser helt konstig ut mm. Men hon är verkligen svår att fånga på bild min lilla sötsak. Anledningen till att tungan är ute eller att munnen är öppen beror på att hon är väldigt täppt i näsan och vägrar nässpray, så hon kan inte andas på att annat sätt. Särskilt inte när hon leker och styr och blir lite anfådd. Men hon är söt ändå! :-) Ronja har idag på sig sötaste kläderna från Paris som farmor och farfar köpte när dom var där i slutet på förra veckan. Dom är så fina och hon passar perfekt i dem! Tack snälla ni :-)

Nu kommer Mats & Bosse med vitrinskåpet!

/Jossan

Kommentarer
Sara

Tack för din kommentar hos mig =)



Va stor Ronja har blivit. SÅ söt =)

2010-03-26 @ 12:21:14 | http://sarasrum.blogg.se/
jenny ♥

åh va spännande med bröllopstårtan! Hoppas in en snabbis o läser lite och tackar för grattiset :)



Kramisar

2010-03-28 @ 21:37:16 | http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback