100317


Dagens sötnos! Hon hade satt på sig mössan själv och det blev lite knasigt, bakåfram! Men så söt hon är, med "bappen" i mun. Hon har blivit väldigt "bapp-kär" sen hon började dagis. Vill ha den mest hela tiden. Förut ville hon knappt ha den när hon sov ens. Men jag antar att det kommer med allt nytt som är på dagis.
Nu är hon dock ledig två dagar eftersom jag är det. Lite synd att jag var ledig både onsdag och torsdag när hon precis kommit in i dagisrutinerna. Men men, det är inte mycket att göra åt saken. Är jag ledig så får hon inte vara på dagis, och det kan man ju förstå!
Vi kom hem från stan för en stund sen, vi har varit och kollat på porlin till bröllopet, men det slutar nog med att vi väljer det första företaget som vi var i kontakt med. Visst, det är ju Häxan Surtant vi har att göra med där, men porslinet är mycket finare. Så det blir nog så till slut! Vi fixade även några andra to dos i stan, köpte kritor & målarbok och påskpresent till Ronja, och nappar till vattenflaskan. Och kattsand. Så nu klarar vi oss utan att åka till stan ett tag. Men nu ska jag snart in till stan igen för träning tillsammans med Carro på Friskis & Svettis. Yayy! Alldeles för länge sen nu pga alla magsjukor och dylikt som kommit emellan, men nu så är det dags igen och jag är taggad till max! Det ska bli jätteroligt :-)
Fick även lite annat bröllopsfix gjort idag, vi har äntligen bestämt oss och "bokat" präst! Och har vi bestämt möte med honom i maj för val av psalmer osv. Och jag fick tag på konditorn efter många om och men och runtslussande, så nästa onsdag kl 9.00 ska vi träffa henne för att diskutera utseendet och fyllningen på bröllopstårtan. Skoj!
Igår fick vi förresten bröllopsinbjudan av våra vänner Erika och Martin. Så jag ska inte bara gifta mig själv utan gå på bröllop i sommar också! Dock är det helgen innan vårt och dessutom ca 50 mil härifrån (det är alltså hemma i Sundsvall) men vi ska verkligen försöka att åka upp. Ronja får bli hemma med farmor och farfar!

/Jossan

Kommentarer
jenny

Sötnosen :)

2010-03-17 @ 23:05:33 | http://jennyn.blogg.se/
Åsa

Alltså hon är ju för gudomligt söt! Hon lär inte behöva cykla långt för att hitta pojkar hon ;)

2010-03-18 @ 21:47:00 | http://katewellings.blogg.se/
Anonym

Ja jag vågade inte riktigt titta jag...satt med ett öga på datorn och ett öga på TVn ;) Jamen visst känns det futtigt, en hundring per år kostar det att bli medlem hos katthjälpen t.ex...vad får man för 100 kr liksom... :)

2010-03-18 @ 22:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback