Vilken underbar dag!

Solen strålar från en klarblå himmel, jag har tränat (och känner mig redan smalare) och dammsugat övervåningen. Jag mår bra och är inte ett dugg trött. Hoppas det håller i sig!

Börjar starkt tvivla på att det ens var någon kräksjuka/magsjuka hon hade i söndagsnatt. Inget bajs eller nåt har kommit efter det, i alla fall inget löst och inga mer kräkningar än dom som var då på natten. Hon har ätit normalt, kanske lite mindre, men det får man ju förstå.

Vi ska in till stan till kl 14 och titta på porslin till bröllopet. Hoppas surkärringen är trevligare i verkligeheten än vad hon har varit på telefon hittills. Jag fattar inte hur man tänker när man är otrevlig mot kunder så där! Vill hon inte ha några eller? Jaja, hoppas det går bra.

Efter det blir det att åka till Pontiac och agera hästvakt. Tessa är i Skara på kurs och jag ska mocka och fixa lite åt honom.

Sen blir det middag hos svärföräldrarna, Mats pappa fyller år idag. Grattis Bosse!

Ja, det var en kort sammanfattning av hur vår dag kommer att se ut.

Förresten, är nu GRYMT sugen som sagt på ett Odd Molly-plagg. Jag tror att detta med Odd Molly är ungefär som tatueringar eller kanske knark, har man skaffat ett plagg så MÅSTE man ha mer. Och jag VILL, VILL, VILL har en ny liten godisbit. Här följer en önskelista:

Prairie l/s dress i färgen chalk. Tänk så fin man skulle vara i den i vår/försommar när värmen (förhoppningsvis) kommer. STORT ha-begär!


Angelou dress i färgen rouge. Älskar denna typ av tunikor/klänningar!


Bronte shirt i färgen lite pink. Söt att ha i sommar, kanske på midsommarfesten.


Crochet lovely knit cardigani färgen love. Härligt att svepa om sig när det blir kyligt!



Fonda dress i färgen chalk. Hur söt som helst, både till fest och vardags att mysa runt i. Kanske matcha ett par Pointell half mittens under vinterhalvåret? Mums.


Poplin s/s frilled blouse i färgen lite pink. En klassiker! Snygg till jeans.



Lotta lotta long coat i färgen powder. Hur snygg skulle inte den vara i vår?! Min vår skulle vara gjord om jag var ägare till en sån här sötnos.


DI jacket i färgen dark red. Älskar volangdetaljerna som verkligen gör hela plagget. Söt att piffa upp en vardagsoutfit med.


Oj, listan blev längre än vad jag först räknat med. Blir lätt så när man sitter på Odd Mollys hemsida där bilderna är lånade och förlorar sig i alla godisbitar. Jag vill ha! Min garderob skulle vara komplett med dessa i den.

Vilket av plaggen är er favorit? Jag älskar dem alla, tyvärr?

You gotta love Odd Molly...

Nu ska vi klä på oss snart och gå ut i solkskenet. Man måste lapa nu när det ÄNTLIGEN är lite solsken, och dessutom på min lediga dag vilket tillhör ovanligheterna. Yaay!

/Jossan

Kommentarer
Sara

Mycket snyggt!



skönt att det inte verkar ha varit någon magsjuka! säkert något hon ätit!

2010-02-24 @ 11:53:03 | http://sarasrum.blogg.se/
jenny

De har otroligt mycket fint, kommer säkert shoppa något sedan när jag kommit i form efter graviditen :)

2010-02-24 @ 20:47:38 | http://jennyn.blogg.se/
Åsa

Jag skulle lätt köpr den där Fonda i chalk. Snygg som fan, även fast jag egentligen inte är Odd Molly-frälst ;)

2010-02-24 @ 22:56:55 | http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback