Imorgon ska vi:

bara ta det lugnt jag och Ronja! Och det ska bli så skönt. Inget dagis förens på tisdag så imorgon stannar vi hemma och kurerar oss. Hon mår mycket bättre idag än vad hon gjorde igår, men fortfarande inte på topp. Hon var väldigt varm förut och hon fick Alvedon innan hon somnade redan vid 18.45(!). Jag hoppas på en bra natt så Mats får sova när han har sin första arbetsdag imorgon. Dock hör jag henne hosta nu... Smärta i mitt mammahjärta!

Jag var i alla fall ut igår med Tessa och Matilda. Skäms dock för att säga att inte en enda bild togs under kvällen. Det blev rätt tidig hemgång på grund av att det var sådan skitmusik på Harrys. Men ganska skönt att vakna och må hur bra som helst! Jaja, vi får ta igen det en annan gång :-)

Parodin med SJ och min mammas tågbiljetter fortsätter... Verkar nu som att ännu ett av hennes tåg är inställt! Men eftersom hon fick boka om resan mellan Stockholm och Norrköping fick hon ju inte veta det nya tågnumret, vilket resulterar i att jag inte kan kolla upp på hemsidan OM det är inställt med. Och när vi sitter och kollar så konstaterar vi att det tåg som hon skulle ha åkt med mellan Stockholm-Norrköping (291) inte ens finns med på listan över inställda tåg. Mysko?! ÅÅÅÅHHH, jag blir galen på SJ. Jaja, mamma ska sätta sig i telefonkö imorgon bitti igen och hoppas få någon klarhet i det. Hoppas hon slipper sitta 1 ½ timme igen då... Fattar liksom inte vad som är problemet.

Nä, nu ska jag gå ner till Mats som just kom hem från innebandyn.

/Jossan

Bilder:

Ronja tidigare idag med nya favoritleksakerna, plastservis som farmor kom med. Hon älskar den!



Ett "liiitet" snööverhäng på taket igårkväll. Det brakade till rejält när det släppte! Hela huset skakade sa Mats. Jag har ju ingen aning eftersom jag var inne i stan och sov även över där inne.


Denna syn mötte Mats imorse när han öppnade dörren.


Svärfar skottar taket! Dom var så duktiga, Mats och Bosse och skottade av och tungt var det!


Dock är jag rädd att våra Rodedendron aldrig mer kommer att bli sig lik.


Men så här fint var det när dom var färdiga!


Tusen tack för hjälpen Bosse och Anna-Lena!

Kommentarer
Sara

Söta bilder på Ronja! Max har också en plastservis som han älskar!

2010-03-01 @ 09:51:09 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback