Städning står på schemat

Tar mig en paus i städandet. Jag och Ronja har virvlat runt till tonerna av Måns Zelmerlövs julskiva. Den är bara bäst! Nu var jag tvungen att sätta mig ner och andas en sväng. Känner en liten bebis i magen som lever rövare. Det är så mysigt så här i början när den inte är så stor och man bara känner små sprattel.

Jag har avslutat Mats jobb i källaren, dammsugit och torkat klart golven i tvättstugan och källarhallen. Sen har jag tvättat lite, plockat undan all skit som låg och skräpade på matsalsbordet. Och det viktigaste av allt; jag har städat toaletterna! Helt underbart! Jag spritade av handtag och lysknappar också. Så nu borde alla magsjukebaciller vara borta. Nu återstår dammsugning på övervåningen och allmänt plockande av saker. Tänk att detta plockande aldrig tar slut... Skönt att få städning gjord så man slipper i helgen. Nu ska jag i och för sig jobba hela dagen i morgon, men det lär ju inte bli gjort när Mats och Ronja är hemma. Dom ska förresten in till stan och hälsa på i Per och Carros nya hus. Och så vill jag ha städat OM Tessa kommer på söndag. Tyvärr ser det mörkt ut... Hon ligger hemma i förkylning. Vi har varit sjuka i över 1 månad nu, och vi är skapligt less på det! Så om hon inte mirakulöst blir bättre så får hon hålla sig härifrån tyvärr :-( Kanske inte blir något julbak i år...

Nä, tillbaka till plikterna :-)

/Jossan

Kommentarer
Elin

Det är lugnt! Jag jobbar i en matvarubutik i Stigsjö. (Det ligger mellan Härnösand och Viksjö.) Du då??

2010-12-10 @ 16:23:50 | http://elinenelin.blogg.se/
Elin

Ja se där ja. vad trevligt! :) Jo jag trivs. Butiken är rätt liten och ligger ute på landet så det blir så personligt allting och de gillar jag! :) Trivs du då?

2010-12-10 @ 18:45:14 | http://elinenelin.blogg.se/
Elin

Ja de var roligt. Det är samma för oss med. Även på sommaren. Vi har också sommargäster. Det finns många sommarstugor där. :)

2010-12-10 @ 20:59:30 | http://elinenelin.blogg.se/
Sara - Mamma till Max 2 år

Tack för grattiset till jobbet =)

2010-12-10 @ 22:25:50 | http://sarasrum.blogg.se/
Emma - mamma till Meja och Alvin

Oj det måste var längesen jag var här inne. Stort grattis till den kommande bebisen :D När har du BF?

Kram

2010-12-11 @ 12:48:07 | http://emmaoskrutten.blogg.se/
Emma - mamma till Meja och Alvin

Vill du ha ett ärligt svar ;) Nu har ju du ganska mycket större mellanrum mellan dina två så förhoppningsvis blir det inte samma för er. Jag antar att Ronja kan mycket mer själv när det är dags för småsyskon än vad Meja kunde när Alvin föddes.



Jag upplever att det är otroligt mycket mer jobb med ett barn till, och hade jag fått göra om så kanske jag hade väntat lite längre med nr två. Meja är så otroligt svartsjuk/avundsjuk på Alvin så det går inte att lämna honom en enda sekund utan att hon är där direkt. Detta gör ju vardagen väldigt komplicerad...



Ska Ronja vara hemma när du är mammaledig eller på förskola?



Kram

2010-12-11 @ 16:38:34 | http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback