Ronjas första luciatåg

Vi tog bara några få bilder, och dom blev tyvärr inte bra. Skulle nog ha tagit systemkameran i alla fall. Men vi filmade och det ska jag lägga upp när Mats fixat in det på datorn.
Ronja sjung inte alls, utan satt mest och kollade förundrat på alla vuxna som satt och glodde på dem. Dom sjöng alla Ronjas favoritsånger som hon sjunger dagligen här hemma, men nu vägrade hon. Men det blir väl så :-) Jag såg att läpparna rörde sig lite när dom sjäng nån sång, men mer än så var det inte. Kanske blir bättre nästa år. Hon sprang i alla fall inte fram till mig eller Mats, så det är ju lite att vara stolt över! Hon slockande som ett litet ljus när vi kom hem strax innan 20-tiden. Hon är ju van att somna vid 19 annars, så hon var rätt trött.
Nu är mamman också trött och ska gå och sussa. Pappan har somnat på soffan och snarkar och har sig, så jag antar att ha också var ganska trött :-D

God natt /Jossan

Kommentarer
Sara - Mamma till Max 2 år

Ja usch det är inte roligt med matlagning när man inte är på humör för det. Det blev kokt ris, stekt fläskfilé i sås på vitt matlagningsvin, kalvfond, mellangrädde och balsamvinäger. funkade!



nu sitter jag här och funderar på vad vi ska äta idag suck

2010-12-16 @ 09:25:47 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback