Nu finns det på papper!

Nu heter hela familjen Axelsson i efternamn. Jag har tagit bort Alvåg som mellannamn och heter numera bara Axelsson och Ronja heter inte längre Alvåg. Så himla skönt! Jag har dessutom lagt till ett e i mitt namn, så nu heter jag Josefine och inte Josefin. Så nu kan jag börja skaffa nya kort och fixa.

Historien med ett e i mitt förnamn är ganska enkel. På högstadiet så tyckte jag att det var mycket coolare (vad det nu är som är cool med det) med ett e på slutet och började stava så. Men jag hette ju utan e i bokföringen. Jag döptes när jag konfimerade mig i åttan, men la inte till det då, dum som jag var! Men nu ÄNTLIGEN! Jag har varit så kluven när jag sk skriva på blanketter, för då ska jag ju skriva som det står i bokföringen. Men jag är ju van nu att skriva med ett e. Men nu är problemet löst :-D

Annars mår jag ganska bra idag, eller faktiskt jättebra. Lite trött i kroppen dock eftersom jag inte har fått tillbaka all min energi än. Men jag och Ronja ska koka torsk och potatis med Konrrs dillsås till middag, och då vänder nog lite energi åter.

Mats har varit så duktig idag och städat i källaren. Ställt i ordning alla dvd:er, dammtorkat, plockat undan, dammsugit och torkat golv. Min duktiga man! <3 I morgon ska han jobba igen, men jag och Ronja blir hemma. Hon får inte gå på dagis pga min magsjuka i går, så vi är hemma. Jag ska dammsuga och städa toaletterna. Det är så skönt att göra när man har haft magsjuka i huset! Måste vara fräscht på söndag när Tessa kommer och ska baka.

Jag har faktiskt också varit lite duktig idag, tills orken försvann. Jag städade ur under diskbänken och torkade av alla nedre skåpsluckor i köket. Både in- och utsida ska tilläggas ;-) Annars har jag mest varit med Ronja. Vi har kollat på Lilla Sjöjungfrun (eller mest mamman), ritat och läst.

Men nu ska jag laga mat. Sköt om er ni som är därute :-)

/Josefine Axelsson ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback