Magen

Som utlovat så kommer här två bilder på magen, med en bebis i :-D

13+6 (taget den 17/11)


17+1 (taget idag 9/12)


Ser nästan större ut i vecka 14, men då hade jag å andra sidan inte haft magsjuka precis. Man tappar vikt så himla fort! Och så vill jag minnas att jag var väldigt svullen när vi tog den första bilden.
Det är ju skillnad mot när jag väntade Ronja, kanske inte mycket med lite.

Så här såg min mage ut kvällen innan Ronja föddes, alltså den 20 september 2008. Inte så jättestor ändå!



Min nackdel är att jag är kort, och därmed har kort överkropp. Så det kändes ju som att jag hade henne uppe i lungorna. Och som hon sprakade på revbenen på höger sida. AJ AJ AJ! Till saken hör ju att hon inte var så jättestor när hon föddes heller, och tur var väl det! Hon vägde 2815 g när hon föddes i vecka 41+2, alltså 9 dagar över tiden. Undra hur mycket hon hade vägt om hon hade kommit ut den 12/9 som det var tänkt. Kanske var bra att hon stannade kvar där inne och "tjockade" på sig lite :-)

Åh tänk att det ska komma ut en liten bebis i vår! Jag längtar. Det ska bli så mysigt! Men med all säkerhet jobbigt också när man ska ha två stycken. Spännande att se hur Ronja reagerar på att få ett syskon. Hoppas på att förlossningen går lika bra denna gång. Min barnmorska sa att det nog kommer att gå ganska fort för mig den här gången. Inte mig emot, bring it on! :-D Hoppas även slippa havandeskapsförgiftningsbesvär denna gång. Det var riktigt jobbigt att behöva oroa sig för det dagarna innan också. Hade ju väldigt hög halt av äggviteämnen i urinet när jag kom in på förlossningen också, men då hade jag inte tid att tänka på det eller bli rädd. Tur det!

Ska försöka sortera upp bilderna på bebismagen med Ronja så jag kan jämföra vecka för vecka hur stor skillnad det egentligen är.

Nu ska jag tillbaka till soffan!

Tjing på er! /Jossan

Kommentarer
Sara - Mamma till Max 2 år

Va roligt att se! Jättefin mage!



Nej du var inte så stor med Ronja men du kanske bär barnen ganska långt bak?

2010-12-10 @ 21:42:18 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback