Men åååhhh!!!

Jag är också sugen på att byta bloggverktyg. Har varit det typ sen jag skaffade min iPhone i höstas, men nu har Åsa puttat mig över kanten. Detta måste kollas upp, pronto! Eller first thing tomorrow i alla fall. Det går ju inte att blogga från blogg.se som det ser ut nu... Nä, det är nog dags att ta det stora klivet! Ikväll/natt är det jag som är förpassad till källaren, förra veckan var det Mats. Börjar bli trött på sjukdomar och skit nu, även om jag är frisk nu. Men jag tycker fruktansvärt synd om Ronja... Hon har inte alls varit pigg idag och det känns som att febern bara stiger. Hon vaknade till nu när jag stod och borstade tänderna så jag gick in till henne. Sjöblöt i svett men dock inte lika varm nu som när vi la henne vid 19.30, men hon hade svårt att andas nu och det pep i bröstet på henne, och så denna förbannade hosta! Jag var i kontakt med vc idag om hostmedicin, men doktorn skulle ringa först imorgon tyvärr. Hoppas febern har lagt sig till imorgon så vi slipper gå till läkaren. Älskade vännen! Jag hör hur hon gråter där uppe nu... Och så min Mats, min hjälte och älskling! Han låter mig sova hör nere (för andra natten i rad) för att "samla" sömn så jag ska orka när jag är hemma och vabbar resten av veckan. Detta TROTS att han ska jobba resten av veckan och börjar 06.00 imorgon bitti. Ibland är livet som småbarnsförälder underbart! OBS! IRONI!!! (Inte meningen att skrämma er, Åsa, Terre, Jennifer m fl som läser här ;-)) Lika många gånger är det underbart också, utan ironi. Man älskar ju den där lilla knodden mer än allt annat och ingen kan förstå eller säga hur mycket det är. Det vet man ju bara själv, innerst inne :-) Uj uj uj, vilken massa känslomässigt dravel det blev här. Antar att det är kontentan av en halvdeppig dag med omkullkastade planer pga sjukdom och trist väder och för mycket stillasittande inomhus. Imorgon är en annan dag och vi hoppas på en friskare Roonsie och mer ork (och tid med för den delen) till att städa här hemma då det verkligen behövs. Det ser ut som en svinstia här! Nä, nu är det väl kanske dags att ta till vara på den chans man fått att samla sömn. Så nu ska jag sussa, har hört att det är bra om man ska bli otrött ;-) /Jossan

Kommentarer
KateWellings

Haha, jag känner mig smått avskräckt måste jag erkänna ;) Men jag väntar fortfarande på att du ska ploppa upp i min WhatsApp-lista ;)

2010-04-07 @ 23:20:43 | http://ebonite.se/esa
Tussan

Hahaha mej skrämmer du inte så lätt. Har vare men om en del trotts att jag bara jobbat på FÖRSKOLA ett år =)

2010-04-08 @ 19:12:36 | http://tingelingtuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback