Hemma hos oss igen.

Nu är vi hemma igen efter att ha varit på landet några dagar. Himla skönt att komma hem till sin egna säng och slippa bo i en väska. Även om det är otroligt mysigt att vara där ute. Vi planerar redan en till sväng dit ut, i mitten på december. Längtar! Men nu är det full rulle fram tills dess.
Om 45 min ska jag till vårdcentralen och låta dem kolla på mina utslag i pannan. Visserligen håller de på att försvinna av sig själv nu, men det syns fortfarande och dom kanske har någon idé om vad det kan ha varit. Vågar ju knappt ta på mig ridhjälmen ikväll med rädsla för att det som fanns i mössan nu har satt sig i hjälmen också. Skit! Visserligen behöver jag en ny hjälm, men inte just nu. JAG HAR INTE RÅD! Jaja, vi får se först vad dom säger på vårdcentralen.
På lördag är det bröllop. Så roligt det ska bli. Undra om man får fälla en tår då? Jag och Sofia ska nog sitta så långt ifrån varandra som möjligt :-D Maria har utlovat tårar när Johanna ska sjunga. Spännande! Sen har vi bokat bord på Pappa Grappa tillsammans med Per & Carro och Pelle & Sofia. Vi har ju bf (barnfritt) och är uppklädda, så vi tänkte va fasen, vi gör något skoj. Så det ska bli himla trevligt! På söndag ska jag jobba. Det ska nog gå bra och blir nog ganska skoj.
På tisdag nästa vecka fyller Mats år, the big 32! Måste hitta på något att köpa till honom, men undra vad? Vi får se. Baka ska jag också göra, om det kommer några fikagäster.
Fick mejl från Helena på stallet igår och uteritten den 22 november var inte fullbokad och jag var med. Jippi! Det ska bli så himla roligt! Hoppas nu bara på vackert väder så det blir en riktigt mysig heldag i hästens tecken. Vi skulle ju egentligen gå på bröllopsmässa den dagen tillsammans med vårt toastcouple, men det får stryka på foten till förmån för hästarna. Kollade upp att det ska vara en till mässa 17 januari, vi får ta och gå då istället.
Kom på igår att jag längtar som tusan till sista helgen i november då jag och Tessa drar till Stockholm. Sthlm Horseshow, hotell med hotellfrulle och party med Terre. KAN DET BLI BÄTTRE?! Det ska bli grymt skoj. Skönt att komma hemifrån och bara vara med bästa vännerna. Och två helger innan vi drar till Stockholm kommer Linda hit och hälsar på. Hon lämnar kalla norrland för att åka ner hit till tropikerna och skörda kokosnötterna tillsammans med oss. Också grymt skoj. Som sagt, mycket på g i höst. Lovely!

Senare / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback