En dag i raden av många

Vi har egentligen inte gjort så mycket idag.
Nu sitter vi och väntar på att farmor ska komma.
Ronja leker på sitt rum och jag sitter här. Men jag ska
nog gå in och leka med henne en stund.
Snart är det stallet för min del och spänningen är lika olidlig
varje gång, vilken häst får jag rida idag?
Nu har jag ridit alla hästar utom Fagri.
Jag gillade Rögg skarpt om det var någon som missade det.
Geisli var också bra, farmåt och rolig. Och vi samarbetade väldigt bra.
Valle är ju mysig, men efter att ha ridit Rögg och Geisli framstår han
aningens sömngångaraktig. Man får hela tiden knacka på honom
för att han går och somnar till. Annat är det med Rögg,
hon är pigg och känslig.
Ska även bli spännande att se vem jag får rida på kursen på lördag!
Håll tummarna för bra väder!
Det ska bli galet skoj.

Har suttit idag och kollat Börjes Tingsryd och Hööks
och drömt mig bort i allt jag vill köpa.
Nya helskodda jodphursbyxor, nya ridkängor, softshelljacka,
helskodda thermobyxor att rida i i vinter mm mm mm.
Men jag inser sakta med säkert att det inte riktigt finns pengar.
Nu ska det ju snart kollas bröllopsklänning, och det går ju så klart före!
Det ska bli jätteroligt!

Tänk, vi ska gifta oss! / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback