En söndag som alla andra

Idag hade vi inte något speciellt inplanerat. Himla skönt efter hektiska dagar med 1-års kalas och Valborg. Mats har sått gräs. Nu är snart trädgårdslandet NO MORE! Underbart! Sen har vi handlat och jag har bakat en underbart god kaka! Tack Leila för att du finns med dina underbara recept. Jag har bakat en Chocolate chip walnut brownie. Mums!

Här har bakat just börjat.


Mumsg smet! Även om den inte ser så mumsig ut...


Så här såg kakan ut innan ugnen.


Färdig kaka!
 

Receptet kommer ur Leila Lindholms bok, A piece om cake. Underbar bok med en massa härliga recept för oss gottgrisar. Denna kaka tänker jag göra nästa gång vi ska bjuda tror jag. God med vaniljglass till och lite lagom till kaffet.


Sitter och väntar på att Mats ska komma hem. Vi ska äta köttbullar som jag ska rulla. Tråååkigt så det förslår. Men gott sen. Mats var tvungen att rycka in lite akut borta på jobbet, men jag hoppas han kommer hem snart igen.
Imorgon bitti ska jag och Ronja på bvc. Ska bli spännande att se hur mycket hon väger nu. Och så ska hon få lite vaccinationssprutor. Hoppas att hon inte blir lika ledsen som sist.
På onsdag hoppas jag få en tid hos frissan för permanent. Måste vara lite snygg tills på lördag då vi ska hem till Per och Carro på 30-års fest. Congrats Carolojn. Idag fyller dessutom lilla Elliot 1 år, fast vi var där och firade igår. Köpte världens häftigaste hawaii-skjorta till honom med tillhörande baggyjeans. Tyckte att det matchade Elle Pelles coola image. Dessutom kan ju inte Ronja ha en tönt till pojkvän, vi måse stajla honom!!
Plikten kallar, rulla rulla lite köttbull"a" :-D

Vi hörs snart igen / Jossan

Kommentarer
Sara

Å va gott det ser ut!



vad får hon för vaccinationssprutor nu?

2009-05-03 @ 21:00:07 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback