Söndag idag

Och idag har Ronja äntligen fått sin hoppgunga. Först när vi satte henne i den så satt hon mest, men sen kom hon på att hon skulle hoppa. Och som hon hoppade! Hur sött som helst. Vi filmade händelsen naturligtvis. Jag hade tänkt att jag ska lära mig att lägga det på datorn så att jag kan lägga ut filmer här på bloggen.
Igår kväll släckte vi för miljön. Ronja hade somnat uppe i sin säng och jag och Mats satt nere i gillestugan och hade tänt en brasa och hade en massa värmdeljus överallt. Jättemysigt! Och så spelade vi in sista halvtimmen av Robinson. Så vi satt i mörkret och drack cola och åt chips och pratade om ditt och datt. Sen när timmen var slut såg vi på Stepbrothers. Sjukt rolig film! Älska Will Farrell. Han är ju föör underbar!
Och Ronja sov som en stock heeela natten, till 9.30 imorse (8.30 egentligen) då vi för övrigt VÄCKTE henne för att hennes rutiner inte ska bli alltför rubbade! Och vi har inte hört ett endaste litet pip från henne på hela natten. Annars är det ju inte ovanligt att man få gå upp och stoppa i nappen en eller att par gånger per natt. Men icke inatt. Hon är underbart duktig vår lilla dotter. Men hon fick mild havrevälling för första gången igår kväll, så det kan bero på det. Så nu är det bara att hålla tummarna. Herre Gud, om det är så här lätt att ha barn så kan jag ju lätt skaffa mig ett gäng till :-D Haha. Fast vi kanske bara har haft tur med Ronja. Nästa barn kanske inte sover alls. Jaja, det återstår att se. Känns ju inte aktuellt än på ett tag!
Nu håller Mats på att baka bullar i skrivandets stund. Mums med nybakta kanelbullar sen. Jag ska också baka lite senare hade jag tänkt mig. Men nu skulle jag behöva springa bort på affärn och köpa välling. Den hon fick igår var bara prov från Nestlé. Men hon verkade gilla den, så vi kör på den. Orkar jag gå nu? Ja, vi får se. Kanske läsa några sidor i min bok först.

Fridens / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback