Om dagen som var igår

Hade inte riktigt tid att blogga igår. Dagen var hektisk om man säger så, vilket nu har resulterat i att Mats har feber. Stackars liten!
Men åter till gårdagen. Farfar (Ronjas alltså) kom hit på förmiddagen och slängde upp dom sista våderna tapeter som saknades. Och GISSA om det är snyggt då?! Så idag har Ronja flyttat in i sitt rum igen.
Vi var ju 2-års kalas också igår. Vi drog tidigare in till stan för att inhandla en present. Vi åkte på Toys R Us. Dåligt beslut av oss! Vi kom inte bara ut med en present nämligen, utan även ett 1000-bitars pussel, ett par söta anktofflor till Ronja och ett DS-spel till mamma (dvs mig). Det blev en dyr historia. Man ska inte gå in på sådana dära affärer. DANGER! Hann en sväng på MIO och hittade värsta snygga soffan som vi vill ha till "salongen". Och dom hade en massa roligt där i inredningsväg, hur mycket som helst! I was in heaven!
Men vi lämnade festen rätt tidigt då Ronja var hopplös och grät. Så vi åkte hem och kurade in oss här. Jag började lägga ett pussel. Dock inte det vi köpte utan ett fotopussel av vårt hus som vi fick av mäklaren. Det är snart färdigt. Duktiga mig!
Idag har jag gått an i den mån jag har kunnat med Matsen i sjuksäng. Jag har dammsugat, torkat lite golv, tvättat osv. Fortsättning följer imorgon med byte av sängkläder. Och så kanske Tessa ska komma ut och kolla på Ronjas nya rum. Även om det inte är färdigt med möbler osv.

Här kommer en bild. Fast här var inte riktigt klart ännu.


Och den andra väggen med metallictapeten. Ska knäppa bättre bilder någon dag!


Men visst är det väl fint?! Jag och Mats är helnöjda och funderar på att själva flytta in :-D Golvet blev sjukt bra och jag längtar tills vi ska lägga nytt golv i hallen, sovrummet och datarummet. Det kommer att bli samma golv som i Ronjas rum. Jag gillar när det är enhetligt!
Nu måste jag dra vidare (till tvrummet) där mys med Mats och film väntar, Hoppas han mår bättre imorgon! Jag bjuder på en bild  från kalaset.

Mina festfina älsklingar!


Pig Vomit / Jossan

Kommentarer
Sara

å vilka fina tapeter!

2009-03-09 @ 23:05:06 | http://sarasrum.blogg.se/
Linda

åh vilka fina tapeter, vill också ha till Leya....

2009-03-10 @ 10:21:00 | http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback